Wiemy dlaczego na warszawskiej linii 22 jeżdżą przeważnie przestarzałe Konstale
W odpowiedzi na interpelację radnego Macieja Binkowskiego, dotyczącej linii tramwajowej 22, podano że tabor niskopodłogowy w Warszawie stanowi ok. 60% ogólnej liczby dostępnych tramwajów.
Rozdysponowanie poszczególnych typów pojazdów na dane linie obarczone jest pewnymi ograniczeniami.
Stare, bo nie ma nowych
Wśród nich wskazano: projekty unijne, ilostan taboru w zajezdni obsługującej daną linię, infrastruktura, konieczność dopasowania pojemności taboru do liczby pasażerów, itp. Z tego powodu przyjęto założenie, aby na każdej linii tramwajowej, połowa brygad całodziennych obsługiwana była taborem niskopodłogowym. Jeśli chodzi o linię 22 to 5 z 11 brygad całodziennych w dni powszednie obsługuje tabor niskopodłogowy.
Jednocześnie podano, że obecnie nie ma szczegółowego planu rozdysponowania nowych pojazdów Hyundai’a. W pierwszej kolejności dostarczane są pojazdy dwukierunkowe, które będą kierowane
do obsługi linii wymagających zmiany kierunku ruchu na pętlach czołowych. Z powodu dofinansowania zakupu tego taboru ze środków UE, pewna partia wozów przeznaczona będzie do obsługi linii na Tarchomin i do Winnicy oraz (po wybudowaniu infrastruktury) do pętli Wilanów. Część pojazdów, dla których nie ma ograniczenia wynikającego z finansowania UE, będzie można skierować na trasę linii 22.
Przypomnijmy, że radny w swojej interpelacji wskazał, iż linia 22 jest jedną z kluczowych w funkcjonowaniu komunikacji publicznej w Warszawie. Jako jedyna łączy ona „centralno-biurową” część Woli z niemal całymi Bielanami oraz stanowi bezpośrednie połączenie z kluczowymi węzłami komunikacyjnymi na prawym brzegu Wisły (Rondo Wiatraczna i Waszyngtona oraz ul Targową). Od lat jest ona obsługiwana niemal wyłącznie przez najstarsze składy z rodziny Konstal 105N, a osoby niepełnosprawne i z małymi dziećmi skazane są na nieliczne kursy kilku składów z częściowo obniżoną podłogą, wyprodukowanych przez Konstal w latach dziewięćdziesiątych i pozostających technologicznie daleko w tyle za obecnymi standardami.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze