Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wielki przetarg Tramwajów Warszawskich. 299 pytań, zmiany i nowe terminy

infotram
08.07.2025 11:30
0 Komentarzy

Przetarg Tramwajów Warszawskich na dostawę aż 160 niskopodłogowych tramwajów (20 gwarantowanych + 140 opcjonalnych) nabiera tempa – a zainteresowanie wykonawców przekłada się na konkretne zmiany w dokumentacji.

Do dnia 7 lipca br. zamawiający opublikował aż 299 odpowiedzi na pytania oferentów, wprowadzając czternaście zestawów zmian i wyjaśnień treści SWZ.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie zmiany w dokumentacji przetargowej wprowadziły Tramwaje Warszawskie w odpowiedzi na pytania oferentów w lipcu 2025 roku?
  2. Jakie elementy techniczne i jakościowe podlegają ocenie w przetargu na dostawę 160 tramwajów dla Warszawy?
  3. Co świadczy o dużym zainteresowaniu wykonawców przetargiem ogłoszonym przez Tramwaje Warszawskie?
Tramwaj na Kasprzaka
Wagon Tramwajów Warszawskich / foto: UM Warszawa

Co się zmieniło po pytaniach w lipcu?

Najważniejsze korekty ogłoszone przez Biuro Zamówień Publicznych Tramwajów Warszawskich w lipcu obejmują:

  • przesunięcie terminu składania ofert: nowy deadline to 22 lipca 2025 r., godz. 10:00 (zmiana z wcześniejszego terminu),
  • zmiana terminu związania ofertą – obecnie do 18 listopada 2025 r.,
  • precyzyjne doprecyzowanie specyfikacji RFID (m.in. zgodność z ISO/IEC 18000-63 oraz wskazanie modelu Omni-ID Exo 2000 jako referencyjnego),
  • doprecyzowanie wymagań dla integracji z systemami – wykonawca ma dostarczyć nowe rozwiązania systemowe, a integracja nie wymaga znajomości nazw dotychczasowych produktów,
  • odmowa rezygnacji z wizualizacji błędów na mapie, mimo sugestii oferentów,
  • zmiana wymagań dźwiękowych systemów alarmowych, m.in. rozszerzenie możliwości dostosowania głośności i tonu z poziomu aplikacji centralnej,
  • potwierdzenie, że dopuszczalne są równoważne kasowniki polskich producentów (np. Macro-System), o ile spełniają wymogi SWZ.

Skala zainteresowania przetargiem

O skali zainteresowania tym kontraktem świadczy liczba zgłoszonych pytań – aż 299 pytań od wykonawców, z czego ponad 50 opublikowano tylko w pierwszym tygodniu lipca. Dla porównania: wcześniejsze duże przetargi Tramwajów Warszawskich rzadko przekraczały próg 150 zapytań.

Przetarg pozostaje w fazie otwartej do 22 lipca. Oferty zostaną otwarte tego samego dnia o godz. 11:00. Procedura dotyczy umowy ramowej z możliwością realizacji do 160 tramwajów w ciągu 4 lat. Ocenie podlega nie tylko cena (62% wagi), ale też szereg kryteriów jakościowych – m.in. zużycie energii, długość podłogi, plan utrzymania czy poziom hałasu.

To największe zamówienie taborowe w Polsce w 2025 roku – i jedno z najważniejszych przetargów dla europejskich producentów tramwajów. Warszawa wyraźnie podnosi poprzeczkę – nie tylko technicznie, ale i proceduralnie. Więcej na https://tw.ezamawiajacy.pl/pn/tw/demand/notice/public/154799/details

Komentarze