Warszawa: Umowa na tramwaj do Wilanowa podpisana
Spółka Tramwaje Warszawskie podpisała umowę z konsorcjum:Safege S.A.S. – Francja (lider) oraz Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o. nawykonanie wielobranżowej koncepcji budowy trasy szybkiego tramwaju do Wilanowa.
Konsorcjum przygotuje wielobranżową koncepcję programowo ?przestrzenną budowy trasy szybkiego tramwaju od ul. M. Kasprzaka do Wilanowawraz z materiałami dodatkowymi. Zamówienie obejmuje m.in.: wykonanie projektustałej organizacji ruchu i analizy układu zasilania trakcji tramwajowej orazmateriałów niezbędnych do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,które będą stanowić podstawę do późniejszego wykonania dokumentacjiprojektowej. Wartość umowy wynosi 3 566 170,99 zł brutto.
Jeden przetarg ? sześć zadań
Zamówienie składa się z sześciu zadań, które będąrealizowane przez wykonawcę równolegle (w trzech etapach):
A: koncepcja trasy od ul. M. Kasprzaka do DworcaZachodniego;
B: koncepcja trasy od Dworca Zachodniego do węzła BitwyWarszawskiej 1920 r./ Grójecka;
C: koncepcja trasy od ul. S. Banacha do Rakowieckiej przezulice: Żwirki i Wigury, J. i J. Rostafińskich (na obrzeżach Pola Mokotowskiego)i św. Andrzeja Boboli;
D: koncepcja trasy od stacji metra Pole Mokotowskie do ul.św. Bonifacego przez ulice: Rakowiecką, Puławską, Goworka, Spacerową,Belwederską, Jana III Sobieskiego z rozgałęzieniami w ul. J. Gagarina i św.Bonifacego (do obecnej pętli autobusowej Stegny);
E: koncepcja trasy tramwaju szybkiego od ul. św. Bonifacegodo Południowej Obwodnicy Warszawy przez ul. Jana III Sobieskiego i al.Rzeczpospolitej z odnogą w ul. A. Branickiego;
F: koncepcja torów odstawczych lub klasycznej pętli wrejonie stacji metra Ratusz-Arsenał.
Terminy i realizacja zamówienia
W I etapie (w ciągu 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy)wykonawca przygotuje m.in. pełnąinwentaryzację terenu, opracuje koncepcję układu geometrycznego trasytramwajowej, określi zakres inwestycji poprzez wskazanie numerów działek iobrębów oraz przeprowadzi analizę ich stanu własności. Przedstawi takżepotencjalne kolizje z istniejącą i planowaną infrastrukturą, wykona projektysygnalizacji świetlnej, określi szacunkowe koszty budowy i eksploatacji tras wpodziale na typy konstrukcji torowisk i inne istotne elementy.
W kolejnym, II etapie(w ciągu 9 miesięcy od dnia zawarcia umowy) wykonawca opracuje dla każdegozadania materiały niezbędne do uzyskania decyzji środowiskowej.
W III etapie wykonawca wykona ostateczną wersję opracowaniadla wariantu wskazanego w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, zgodnie zzakresem koncepcji, a także przygotuje materiały dodatkowe, m.in. uzyskawarunki techniczne na przebudowę wszystkich kolidujących elementówinfrastruktury, dokona analizy układu zasilania podstacji trakcyjnych, opracujepropozycje przebiegów tras kabli trakcyjnych, dokona kalkulacji kosztów budowy? w tym usunięcia kolizji oraz zagospodarowania terenu ? i utrzymania trasy.Wykonawca będzie musiał zatwierdzić projekt stałej organizacji ruchu uInżyniera Ruchu m.st. Warszawy.
Koncepcja będzie stanowiła istotny krok na drodze do budowytrasy. Dzięki niej uzyskana zostanie decyzja środowiskowa ? kluczowy dokumentdla realizacji każdej inwestycji infrastrukturalnej, niezbędny do opracowaniadokumentacji projektowej oraz uzyskania pozwolenia na budowę.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze