Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa: Tramwaje wróciły na ul. Słomińskiego

infotram
29.09.2025 18:30
0 Komentarzy

W poniedziałek, 29 września, zakończyła się przebudowa torowiska tramwajowego na ulicy Słomińskiego w Warszawie. Od dziś tramwaje ponownie kursują po trasie obejmującej ul. Słomińskiego, most Gdański, Starzyńskiego oraz Międzyparkową.

Modernizacja przyniosła nie tylko poprawę infrastruktury torowej, ale także szereg udogodnień dla pasażerów, w tym lepszy dostęp do przebudowanych przystanków.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie zmiany wprowadzono w ramach przebudowy torowiska na ul. Słomińskiego?
  2. Które linie tramwajowe wróciły na swoje trasy po zakończeniu remontu?
  3. Jakie inne inwestycje tramwajowe są obecnie realizowane w Warszawie?

Ponad 3 kilometry nowoczesnych torów

Zakres inwestycji obejmował odcinek od ronda Zgrupowania AK „Radosław” do wjazdu na most Gdański – łącznie ponad 3 km toru pojedynczego. Prace realizowane były przez firmę Strabag oraz Tramwaje Warszawskie, które część robót wykonały własnymi siłami.

Zmodernizowane torowisko zyskało nową konstrukcję bezpodsypkową oraz system odwodnienia. Wymieniono szyny, a także znaczną część słupów i sieci trakcyjnej. Na zachodnim odcinku torowisko zostało obsadzone zielonym rozchodnikiem, a kolejna część zieleni pojawi się bliżej mostu Gdańskiego jeszcze tej jesieni.

Wygodniej i bezpieczniej dla pasażerów

Największe zmiany odczują pasażerowie na przystankach. Nowe przystanki Baseny Inflancka przeniesiono na zachodnią stronę skrzyżowania z ul. Pamiętajcie o Ogrodach, co ułatwi dojście do centrum handlowego Arkadia.
Przystanki Dworzec Gdański zostały wydłużone, a przejście do przystanków Park Trauguttaprzesunięte i zabezpieczone wyspowymi progami spowalniającymi.

W przyszłości w tym miejscu Zarząd Dróg Miejskich wybuduje sygnalizację świetlną z priorytetem dla tramwajów, co poprawi płynność ruchu i bezpieczeństwo pieszych.

Tramwaje wracają na swoje trasy

Zgodnie z harmonogramem, od 29 września na trasę wróciły linie:

  • 1 (Żerań Wschodni/Annopol – Plac Narutowicza),
  • 6 (Metro Młociny – Gocławek),
  • 28 (Dworzec Wschodni – Osiedle Górczewska).

Linia 18 kursuje tymczasowo w skróconej relacji (PKP Służewiec – Plac Narutowicza), natomiast linia zastępcza 68 została zlikwidowana.
Dodatkowo uruchomiono linię 27, kursującą na trasie Cmentarz Wolski – Żerań FSO przez most Gdański.

Rekordowy rok dla warszawskich torowisk

Rok 2025 jest rekordowy pod względem liczby inwestycji tramwajowych w stolicy. Tramwaje Warszawskie zaplanowały 34 zadania remontowe obejmujące blisko 10 km toru pojedynczego – to największy program modernizacji od lat.
Intensywne prace to część Warszawskiego Programu Torowego, który zakłada wieloletnią modernizację istniejącej sieci.

Większość robót prowadzona jest w okresie wakacyjnym, gdy ruch pasażerski jest mniejszy, a niektóre zadania koordynowane są z budową nowych tras, by ograniczyć czas wyłączeń z ruchu.

Inne remonty zgodnie z planem

Zakończony został już remont skrzyżowania tramwajowego na pl. Zawiszy (11 sierpnia), a obecnie trwają dwie kolejne inwestycje:

  • ul. Marszałkowska – przebudowa torów między ul. Widok a przystankiem Królewska. Tramwaje wrócą 13 października.
  • ul. Grójecka – remont między pl. Narutowicza a ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., powiązany z budową węzła do nowej trasy tramwajowej do Dworca Zachodniego. Ruch tramwajów zostanie wznowiony 13 października, a jesienią torowisko zostanie obsadzone zielenią.

Komentarze