Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa: Trampas na Młynarskiej tylko w jedną stronę

infotram
12.06.2009 17:35
0 Komentarzy

Jeszcze w czerwcu ma zostać otwarty pas tylko dla tramwajów na ulicy Młynarskiej w stronę centrum. W kierunku Bemowa tramwaje nadal będą stały w korku.
Wzdłuż Młynarskiej i Obozowej widać już nowe tory i jezdnie. Dzisiaj prace koncentrują się na skrzyżowaniu ul. Górczewskiej, Leszno i Młynarskiej. Według rzecznika miejskiego koordynatora remontów Tomasza Kunerta, Młynarska i Obozowa zostaną otwarte ok. 20 czerwca.
Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta mówił w ubiegłym roku o pasach wyłącznie dla tramwajów na Młynarskiej w obu kierunkach. Teraz dzielą je z samochodami, co kończy się wielkim korkiem dla wszystkich. Biuro Drogownictwa i Komunikacji Mieczysława Reksnisa zleciło nawet opracowanie koncepcji komunikacyjnych. Co z tego wyszło?
–Na wyznaczenie pasa tylko dla tramwajów w obu kierunkach nie ma miejsca. Projekt przewiduje więc ułatwienia na torach tylko w drodze do centrum –mówi rzecznik Tramwajów Warszawskich Michał Powałka.
Trampas w jedną stronę to rozczarowanie dla pasażerów. Przed rozpoczęciem remontu pokonanie krótkiego odcinka między ul. Płocką i Górczewską zajmowało warszawiakom w czasie porannego szczytu ponad 20 minut. Teraz będzie szybciej, ale w drodze do domu mieszkańcy Bemowa i tak utkną w korku.
Z jazdą do centrum tramwajem też może być ciężko. Torowisko do centrum jest oddzielone od jezdni krawężnikiem o wysokości zaledwie kilku milimetrów.
Czy warszawscy kierowcy będą go respektowali? Urzędnicy nie chcą się na razie w tej sprawie wypowiadać. Tramwaje Warszawskie przebudowują ul. Młynarską i Obozową od marca. Inwestycja została skoordynowana z modernizacją Trasy W-Z za 125 mln zł: od Pedetu na Woli, do ul. Targowej na Pradze-Północ. W ramach inwestycji powstaną też nowe wiaty przystankowe, wymienione zostaną instalacje wodociągowa i gazowa.
Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji proponowało w ubiegłym roku ratuszowi, by ul. Młynarską w ogóle na stałe zamknąć dla samochodów –dla maksymalnego uprzywilejowania komunikacji miejskiej.
Inżynier ruchu Janusz Galas nie chciał jednak kierować ruchu samochodowego obok szpitala przy ul. Płockiej. Ratusz zdecydował się na kompromis, który miał pogodzić pasażerów i kierowców.

Komentarze