Warszawa: Szyny metra na Słodowiec trzeba będzie układać od nowa?
Tunel metra na wykańczanym właśnie odcinka jest podmywany przez wody gruntowe pod Trasą AK. Niedawno ułożone szyny mogą zostać zerwane. Otwarcie stacji Słodowiec – najwcześniej dopiero na wiosnę. To nie pierwsze opóźnienie w budowie odcinka od Marymontu. 'Gazeta Wyborcza’ pisze, że umowa Metra Warszawskiego z firmami PRG Metro i PeBeKa określała wrzesień 2007 roku jako datę otwarcia tunelu i stacji Słodowiec. Z powodu opóźnień w przekazywaniu gruntu przez ratusz, otwarcie przesunięto na 15 grudnia.
Dziennik informuje, że prace między stacjami Marymont i Słodowiec potrwają przynajmniej jeszcze dwa miesiące. PRG Metro usprawiedliwia się tłumacząc, że opóźnienia wynikają z kilkucentymetrowych wahań tunelu, a konkretniej betonowo-żeliwnej konstrukcji, która w ostatnich tygodniach przesuwała się w pionie i w poziomie. Utrudniało to układanie torowiska.
– W rejonie Trasy AK są bardzo trudne warunki geologiczne. Przesunięcie tunelu było spowodowane głównie napłynięciem wód gruntowych – cytuje 'Gazeta Wyborcza’ Marka Gaertiga z firmy PRG Metro.
Problem ustąpił przed świętami, teraz trzeba jednak uporać się z konsekwencjami
– Niestety, niewykluczone, że w niektórych miejscach trzeba będzie zrywać szyny i układać je od nowa. Jeszcze niedawno zakładaliśmy, że prace zakończą się w styczniu. To już jednak niemożliwe. Może uda nam się sfinalizować roboty pod koniec lutego albo na początku marca – przewiduje Gaertig.
Zanosi się więc, że jeszcze długo między stacjami Plac Wilsona i Marymont kursować będzie uciążliwy dla pasażerów pociąg wahadłowy. Początkowo Metro planowało, że wkrótce po zakończeniu prac na pierwszym bielańskim odcinku kolejki, będzie można puścić normalne kursy do Marymontu. Pociągi dowoziłyby pasażerów na stację pod Halą Marymoncką, następnie – już bez pasażerów – jechałyby do Słodowca i tam zawracały. Sam Słodowiec miałby być otwarty po zakończeniu kilkutygodniowych odbiorów technicznych.
Już wiadomo, że regularne kursy do Marymontu możliwe będą najwcześniej pod koniec marca. Podziemną kolejką na Słodowiec dojedziemy – co też nie jest pewne – dopiero w kwietniu.
Czy to już koniec opóźnień? – Według Metroprojektu, który badał konstrukcję, wszystko powinno być w porządku. Tunel zawsze musi się ustabilizować, tylko że w tym przypadku trwało to bardzo długo, prawie dwa miesiące – mówi 'Gazecie Wyborczej’ Grzegorz Żurawski, rzecznik Metra Warszawskiego.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze