Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa: Rusza przegląd systemu sterowania ruchem na jednotorowej linii do Boernerowa

infotram
05.11.2025 11:30
0 Komentarzy

Spółka Tramwaje Warszawskie ogłosiła zapytanie ofertowe na wykonanie przeglądu i serwis systemu zarządzania ruchem tramwajowym na jednotorowym odcinku linii prowadzącej do pętli Boernerowo.

Zadanie obejmuje również naprawę ewentualnych usterek, które zostaną wykryte podczas prac serwisowych.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie elementy obejmie przegląd systemu sterowania ruchem tramwajów na linii do Boernerowa?
  2. Do kiedy wykonawca musi zakończyć prace związane z modernizacją systemu TCS300pl–AZZ?
  3. Dlaczego Tramwaje Warszawskie zdecydowały się przeprowadzić przegląd w godzinach nocnych?

Cel inwestycji – bezpieczeństwo i ciągłość ruchu tramwajowego

Zamówienie dotyczy systemu TCS300pl–AZZ, odpowiedzialnego za zabezpieczenie przejazdu tramwajów na odcinku jednotorowym w rejonie ul. Sylwestra Kaliskiego. Termin realizacji zlecenia został wyznaczony do 19 grudnia 2025 roku, a oferty można składać do 6 listopada 2025 r. za pośrednictwem platformy zakupowej Tramwajów Warszawskich.

Celem przeglądu jest zapewnienie niezawodności i bezpieczeństwa systemu nadzorującego ruch tramwajów. Prace obejmą m.in. testy urządzeń sterujących, kontrolę zasilania, diagnostykę zabezpieczeń przeciwprzepięciowych, ocenę stanu wentylacji, ogrzewania, a także analizę oprogramowania i archiwizacji danych.

Dodatkowo wykonawca ma obowiązek sporządzić szczegółową analizę działania systemu na podstawie logów zdarzeń z ostatnich pięciu miesięcy oraz wykonać kopie bezpieczeństwa dysków twardych sterowników ZSR i ZWO.

Linia do Boernerowa
Linia do Boernerowa/foto: TW

Warunki realizacji prac

Przegląd i testy zostaną przeprowadzone w godzinach nocnych – pomiędzy 00:00 a 3:00 – w czasie przerwy nocnej w kursowaniu tramwajów. Wszystkie prace muszą być prowadzone zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy, a także z obowiązującą „Instrukcją organizacji i zabezpieczenia prac prowadzonych na drogach, ulicach, torowiskach, pętlach lub w ich pobliżu”, stanowiącą integralną część umowy.

Materiały użyte do serwisu mają być nowe i certyfikowane, a wykonawca musi posiadać autoryzację producenta systemu TCS300pl–AZZ oraz dostęp do jego oprogramowania.

Transparentność i zgodność z przepisami

Postępowanie prowadzone jest z poszanowaniem zasad jawności i zgodnie z przepisami ustawy o ochronie sygnalistów oraz z polityką antykorupcyjną spółki. W dokumentacji przetargowej znalazła się również klauzula informacyjna RODO określająca zasady przetwarzania danych osobowych oferentów.

Tramwaje Warszawskie konsekwentnie inwestują w poprawę infrastruktury torowej i systemów bezpieczeństwa. Przegląd systemu TCS300pl–AZZ ma zagwarantować płynność ruchu tramwajów na trasie do Boernerowa oraz utrzymanie wysokich standardów bezpieczeństwa warszawskiego transportu publicznego.

Komentarze