Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa: Przed referendum planowanie trasy metra na nowo

infotram
03.10.2013 11:08
0 Komentarzy

Trzy warianty rozbudowy II linii metra na Białołękę przygotowała na zlecenie ratusza firma Transprojekt Gdański. Dwa zakładają rozgałęzienie na Targówek. Pojawił się też pomysł, by kolejka jeździła po wiadukcie. – Przygotowano 3 warianty, dla których teraz powstaną opracowania wskazujące, który byłby najlepszy i przede wszystkim, czy któryś z nich byłby bardziej wskazany niż wariant „0”, czyli trasa która jest już zaplanowana – mówi tvnwarszawa.pl Bartosz Milczarczyk, rzecznik Ratusza. WARIANT 0 – to planowany z od dawna przebieg II linii na Bródno, w pobliże skrzyżowania ul. Kondratowicza i Rembielińskiej. Jeszcze rok temu urzędnicy byli sceptyczni wobec pomysłów jego zmiany. Jednak w marcu ogłosili przetarg na studium, które określić miało celowość i możliwość zmiany.Wygrała oferta spółki Transprojekt Gdański, która przygotowała właśnie trzy główne warianty skierowania metra na Białołękę.
Co zakładają? Dwa dopuszczają skierowanie linii metra nie tylko na Białołękę, ale także na Targówek.
WARIANT I – zakłada rozgałęzienie za stacją Zacisze, w osi ulicy Blokowej w stronę Bródna i wschodniej Białołęki.
’Przebieg odgałęzienia w stronę ulicy Rembielińskiej zgodnie z dotychczasowymi ustaleniami, przebieg odgałęzienia w stronę Białołęki w osi ulicy Blokowej, jej przedłużenia, ulicy Głębockiej, Trasie Olszynki Grochowskiej do Trasy Mostu Północnego, następnie za stacją przy tej trasie przebieg niezwiązany z żadnym korytarzem drogowym w kierunku ulicy Ostródzkiej i dalej wzdłuż tej ulicy do stacji końcowej w Kobiałce’ – czytamy w opisie trasy.
Ten wariant przewidziano z pewnymi zastrzeżeniami dotyczącymi komunikacji miejskiej w okolicy. M.in. takim, że linia tramwajowa w ulicach Matki Teresy z Kalkuty, św. Wincentego i Głębockiej zostanie zakończona pętlą przy drodze S8, nie zostanie też wybudowana linia w Trasie Mostu Północnego, zostanie za to przedłużona ta w ciągu ulicy Annopol.
WARIANT III – W trzeciej opcji metro za stacją Trocka przebiegałoby przy Kanale Bródnowskim i przez zachodnią część osiedla Zielone Zacisze ze stacjami przy ulicy Sternhela i skrzyżowaniu ulic Kondratowicza i św. Wincentego. Dalej przebiegałaby ul. Św. Wincentego, Głębocką oraz Trasie Olszynki Grochowskiej do Olesina. 'Należy przyjąć, że w Trasie Olszynki Grochowskiej metro będzie przebiegać na wiadukcie, z jednoczesnym zachowaniem ciągłości ruchu drogowego na Trasie Olszynki Grochowskiej’ –brzmi jej opis.
W tym wariancie przyjęto budowę linii tramwajowej w ulicy Kondratowicza i Bystrej od Rembielińskiej w stronę Marek, w ulicach Matki Teresy z Kalkuty i Św. Wincentego od ulicy Rembielińskiej do Kondratowicza. A także w trasie mostu i w ulicy Annopol do pętli przy Płytowej.
Szczegóły w tvnwarszawa.pl.

Komentarze