Warszawa: Ograniczenia prędkości tramwajów w al. Niepodległości
Na odcinku al. Niepodległości w Warszawie wprowadzono ograniczenia prędkości tramwajów po weekendowej awarii ciepłowniczej, do której doszło na wyłączonym z ruchu fragmencie torowiska przy ulicy Filtrowej.
Awaria nie spowodowała dodatkowych utrudnień w kursowaniu, ponieważ w tym czasie i tak zaplanowano wstrzymanie ruchu z powodu prac sieciowych związanych z podłączaniem nowej trasy na Rakowieckiej.
Rozkład jazdy:
- Co było przyczyną awarii ciepłowniczej i podmycia torowiska w al. Niepodległości?
- Jakie działania naprawcze podjęły Tramwaje Warszawskie po awarii?
- Jakie prace torowe i remonty są planowane na tym odcinku w najbliższym czasie?
Weekendowa awaria i szybka reakcja służb
Do podmycia torowiska doszło w sobotę 29 listopada. Po zlokalizowaniu miejsca wycieku ciepłowniczego, ekipy techniczne Tramwajów Warszawskich przystąpiły do kontroli stanu torów oraz doraźnych napraw. W niedzielę na miejscu pracował specjalistyczny pojazd Plasser, którego zadaniem jest podbijanie torowiska – maszyna podnosi tory wraz z podkładami i zagęszcza tłuczeń, co pozwala na ich właściwe wypoziomowanie.
Ruch wznowiony, ale z ograniczeniami
Zgodnie z planem, ruch tramwajów na tym odcinku została przywrócony w poniedziałek 1 grudnia. W miejscu, gdzie doszło do awarii, wprowadzono jednak ograniczenie prędkości do 20 km/h. Obowiązuje ono na obu torach na całym odcinku od ulicy Nowowiejskiej do Trasy Łazienkowskiej. Ograniczenie ma charakter tymczasowy i ma zapewnić bezpieczeństwo do czasu wykonania bardziej zaawansowanych prac naprawczych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nocne prace naprawcze i wymiana odcinków torów
W godzinach nocnych, gdy tramwaje już nie kursują, ekipom technicznym uda się prowadzić właściwe prace ziemne i torowe. W pierwszej kolejności usuwane będą największe „wychlapy”, czyli miejsca, gdzie tłuczeń został wypłukany lub przemieszczony. Naprawy obejmą wymianę w kilku lokalizacjach kilkudziesięciu metrów torowiska, aby przywrócić jego pełną stabilność.
Remont komory ciepłowniczej i modernizacja torowiska w przyszłym roku
Jak zapowiadają Tramwaje Warszawskie, w przyszłym roku konieczny będzie remont komory ciepłowniczej Veolii, która uległa awarii. Prace te będą wiązały się z dłuższym wstrzymaniem ruchu tramwajów na al. Niepodległości. Przewoźnik planuje jednak wykorzystać tę przerwę do przeprowadzenia remontu głównego torowiska w tym rejonie.
Otwarcie nowego odcinka torowiska na ulicy Rakowieckiej, które nastąpi niebawem, ma złagodzić przyszłe utrudnienia i poprawić komunikację w tej części miasta.






Komentarze