Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa: Mostem Gdańskim tramwaje jadą 30 km/h. Na remont zabrakło kasy

infotram
03.11.2025 11:30
0 Komentarzy

Ograniczenie prędkości do 30 km/h na moście Gdańskim w Warszawie obowiązuje od wielu lat i ma charakter stały – poinformował portal InfoTram.pl rzecznik prasowy, Witold Urbanowicz.

Jak wyjaśnił, decyzja ta wynika ze stanu technicznego torowiska, jego konstrukcji oraz wpływu, jaki ruch tramwajów wywiera na konstrukcję mostu. Dodatkowym czynnikiem jest także komfort przejazdu pasażerów.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie czynniki techniczne i konstrukcyjne sprawiają, że ograniczenie prędkości do 30 km/h na Moście Gdańskim wciąż obowiązuje?
  2. Czy planowane są konkretne terminy lub etapy przygotowań do remontu torowiska na moście Gdańskim?
  3. Jakie priorytety obejmuje Warszawski Program Torowy w kontekście przyszłych inwestycji i modernizacji infrastruktury tramwajowej?

Remont wymaga szczegółowych analiz i uzgodnień

Jak zaznaczył Urbanowicz, ewentualny remont torowiska na moście Gdańskim jest zadaniem skomplikowanym i kosztownym. Z uwagi na specyficzne usytuowanie torów oraz ich konstrukcję, konieczne są dodatkowe analizy techniczne, a także uzgodnienia z właścicielem obiektu – Zarządem Dróg Miejskich.

„Nie są to prace, które moglibyśmy wykonać w czasie przeznaczonym na prace na ulicy Słomińskiego oraz w budżecie remontowym, którym dysponowaliśmy w tym roku” – podkreślił rzecznik.

Oznacza to, że kompleksowa modernizacja torowiska na moście będzie możliwa dopiero po przeprowadzeniu niezbędnych analiz i zapewnieniu odpowiednich środków finansowych.

Most Gdański w Warszawie
Most Gdański w Warszawie/foto: UM Warszawa

34 zadania w ramach tegorocznego programu remontowego

Witold Urbanowicz poinformował, że w 2025 roku wszystkie dostępne środki remontowe zostały przeznaczone na realizację szerokiego Warszawskiego Programu Torowego. W jego ramach wykonano 34 zadania, obejmujące blisko 10 km toru pojedynczego, w tym odcinki wymagające szczególnej uwagi ze względu na intensywny ruch tramwajowy lub stan techniczny infrastruktury.

Jak dodał rzecznik, program remontowy będzie kontynuowany w kolejnych latach. Obecnie trwają uzgodnienia dotyczące harmonogramu przyszłych prac oraz koordynacji inwestycji z innymi jednostkami miejskimi.

Most Gdański nadal pod szczególnym nadzorem

Choć ograniczenie prędkości na moście Gdańskim może wydawać się uciążliwe dla pasażerów, jest ono niezbędne z punktu widzenia bezpieczeństwa i ochrony konstrukcji mostu. Władze miasta i spółki odpowiedzialne za infrastrukturę torową zapowiadają, że ewentualne prace modernizacyjne zostaną przeprowadzone dopiero po zakończeniu analiz i uzgodnień z Zarządem Dróg Miejskich, a ich realizacja będzie wymagała znacznych nakładów finansowych.

Do tego czasu ograniczenie prędkości do 30 km/h pozostanie w mocy, zapewniając stabilność konstrukcji i bezpieczny przejazd tramwajów przez jedną z najbardziej charakterystycznych przepraw Warszawy.

Komentarze