Warszawa: Kolejny krok w stronę nowej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Modlińskiej
Tramwaje Warszawskie poinformowały o wyborze najkorzystniejszej oferty na opracowanie projektów wstępnych dla planowanej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Modlińskiej – od pętli Żerań FSO do istniejącej linii na Tarchominie.
Postępowanie wygrała firma Databout, a wybór ten musi jeszcze zostać formalnie zatwierdzony.
Rozkład jazdy:
- Kiedy planowane jest zakończenie opracowania projektów wstępnych dla trasy tramwajowej wzdłuż ul. Modlińskiej?
- Jakie główne wyzwania techniczne zidentyfikowano w rejonie planowanej inwestycji?
- Jakie korzyści mają przynieść projekty wstępne dla dalszych etapów przygotowania budowy?
Wyzwania projektowe
Nowa linia tramwajowa to inwestycja o dużej skali, ale i skomplikowanej specyfice. Już na etapie przygotowania Studium Techniczno-Ekonomicznego, które określało korytarz przebiegu trasy, zidentyfikowano liczne wyzwania. Do najpoważniejszych należą kolizje z infrastrukturą nadziemną i podziemną w rejonie Elektrociepłowni Żerań oraz w obrębie węzła drogowego trasy S8. Wymagają one szczegółowych analiz i indywidualnych rozwiązań technicznych.
Cele opracowania projektów wstępnych
Dokumentacja wstępna pozwoli m.in.:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- dokładniej zlokalizować infrastrukturę podziemną wraz z określeniem jej parametrów,
- ograniczyć ryzyko niespodzianek na etapie realizacji,
- poznać wymagania gestorów i zarządców sieci,
- zaprojektować wstępne rozwiązania eliminujące kolizje,
- precyzyjnie określić rzeczywisty zakres robót,
- oszacować koszty inwestycji, z uwzględnieniem możliwości etapowania prac oraz przebudowy elementów infrastruktury.
Dzięki temu inwestor będzie mógł przygotować się zarówno pod kątem technicznym, jak i finansowym.
Harmonogram
Tramwaje Warszawskie planują, że projekty wstępne będą gotowe w I kwartale 2027 roku. Na ich podstawie zostaną opracowane wnioski o wydanie decyzji środowiskowej, co będzie kolejnym kluczowym etapem na drodze do rozpoczęcia budowy.
Komentarze