Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W Warszawie nie ma nawet 50 Hyundaiów; pierwotnie wszystkie miały być w tym roku

infotram
27.10.2022 16:15
0 Komentarzy

W stolicy przybywa nowych tramwajów Hyundai Rotem, o czym na Facebooku poinformowała … Szybka Kolej Miejska.

Dlaczego akurat ten przewoźnik zajmuje się informowaniem o dostawach tramwajów to już pozostaje stołeczną tajemnicą.

Dostawy

Dalej dowiadujemy się, że do Tramwajów Warszawskich dotarło już 46 nowych tramwajów, z czego pasażerów wozić może 30 pojazdów. Jak łatwo policzyć 1/3 z dostarczonych wagonów nie wozi pasażerów. Dalej warto też zauważyć, że liniowo kursują tylko składy 140N. Wagony typu 141N i 142N nie jeżdżą z pasażerami. Co prawda ten z numerem taborowym 4101 przez jakiś czas woził pasażerów linii 24, ale zniknął z niej i od kilku tygodni już nie jeździ.

Przypomnijmy, że do Warszawy ma zostać dostarczonych 123 sztuk koreańskich składów. Warto też zaznaczyć, że wszystkie miały pojawić się w stolicy do końca 2022 roku. Dziś już oczywistym jest, że termin ten jest nierealny i został zmieniony aneksem. Przy czym na tę chwilę nie wiadomo kiedy dostawy zostaną zakończone.

Jak już pisaliśmy na łamach InfoTram.pl Hyundai nie chce też realizować opcji na kolejne wagony, mimo że chciały je kupić Tramwaje Warszawskie. Łatwo domyślać się dlaczego. Realizacja warszawskiego kontraktu idzie bardzo opornie. Producent musi łożyć olbrzymie pieniądze na transport pojazdów z Korei, a te jak wiadomo płyną statkami. Do tego dochodzą głosy niezadowolonych pasażerów. Hyundaie mają kiepski układ wnętrza, są plastikowe i niestety nadal „pachną” nowością, mimo że niektóre z nich są już w Polsce przez kilka miesięcy.

Komentarze