Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W Poczdamie powstanie cyfrową zajezdnię dla autonomicznych tramwajów

infotram
11.10.2019 09:15
0 Komentarzy

Firma SiemensMobility wraz z partnerami rozpoczęła kolejny etap prac nad autonomicznymtramwajem – powstanie cyfrowej, autonomicznej zajezdni dla pojazdów.

Projekt będzie realizowany w Poczdamie, gdzie od ponad rokutrwają jazdy testowe „autonomicznego” tramwaju Combino w ruchu miejskim. Pracenad autonomicznym tramwajem rozpoczęły się w 2015 r. są wspierane przezFederalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej.

Celem projektu jest cyfryzacja zajezdni i przygotowanie jejdo obsługi tramwajów autonomicznych, m.in. w takich operacjach jak przejazdtramwaju przez myjnię na bocznicy. Automatyzacja zajezdni ma być zasadnaekonomicznie w średnim terminie i będzie pierwszym elementem systemuautonomicznych tramwajów. Projekt badawczy uwzględni również ramy prawne orazwarunki jakie muszą być spełniane dla komercyjnych pojazdów autonomicznych.

Kolejny etap projektu rozpocznie się już w październiku 2019roku i będzie prowadzony przez okres trzech lat. Partnerzy projektu rozdzieliliobowiązki na kilka grup:

• Siemens Mobility przygotuje autonomiczny tramwaj, którybędzie zintegrowany z systemem przesyłu danych oraz już istniejącymi systemami

• ViP Verkehrsbetrieb Potsdam GmbH (ViP) dostarczy tramwajoraz infrastrukturę zajezdni jak również dostęp do wymaganych danych i systemóworaz oceni wyniki projektu z punktu widzenia operatora zajezdni

• Instytut Technologii w Karlsruhe (KIT) zaoferuje wiedzęekspercką dotyczącą specyfikacji oraz cyfryzacji zajezdni, automatyzacjiprocesów oraz identyfikacji niezbędnych danych

• Instytut Ochrony Klimatu, Energii i Mobilności (IKEM)będzie analizować i oceniać kwestie prawne i ekonomiczne w projekcie

• Firma Codewerk będzie obsługiwała chmurę oraz komponentydo integracji danych we wszystkich systemach

• Firma Mapillary dołoży do projektu platformę opartą nachmurze potrzebną do przechowywania danych z kamer i innych ważnych informacji.Dane będą analizowane przez sztuczną inteligencję i nanoszone na mapy cyfrowe

„Autonomiczny tramwajw zajezdni” to kolejny kamień milowy na drodze do autonomicznych tramwajów.Manewry w zajezdni zostaną zautomatyzowane co zapewni naszym klientomzwiększoną niezawodność i dostępność w całym cyklu życia pojazdów –powiedziała Sabrina Soussan, szefowa Siemens Mobilty.

Jesteśmy bardzoszczęśliwi ponieważ Poczdam znów został wybrany na miejsce takiego projektu.Praktyczne zastosowanie technologii, która może zostać u nas wdrożona, będziebardzo pomocne dla nas i dla całej branży. Sprawdzimy, na ile uda nam sięzautomatyzować manewrowanie tramwajami w zajezdni i tym samym zredukować czas,w którym tramwaj nie jest dostępny do służby. To bardzo ciekawe rozwiązanie dlanaszych istniejących zajezdni oraz możliwej przyszłej bazy w północnej częściPoczdamu – powiedział Monty Balisch, dyrektor zarządzający w spółce ViP.

Wprowadzenie zaawansowanej automatycznej obsługiautonomicznych tramwajów, dodatkowo poprawia bezpieczeństwo motorniczych,którzy nie będą narażeni na wypadki na terenie zajezdni. Pozwala takżezoptymalizować czas pracy motorniczych, którzy zamiast prowadzić manewry naterenie zajezdni, mogą przewozić pasażerów.   

 

 

 

 


Komentarze