Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W Gdańsku tylko PESA

infotram
06.06.2017 10:57
0 Komentarzy

W powtórzonymprzetargu na dostawę tramwajów dla GAiT wpłynęła tylko jedna oferta. Złożyła jąPESA.

Cena zaproponowana przez bydgoską firmę to 138.375.000,00 złbrutto, w tym:

1. 7.200.000,00 zł netto za 1 pojazd

2. 1.350.900,00 zł netto za specjalistyczne wyposażenieobsługowe

3. 229.200,00 zł netto za pakiet eksploatacyjnonaprawczy

4. 2.919.900,00 zł brutto – za pakiet naprawczy

PESA zaproponowała też 18 miesięczny termin wykonaniazamówienia od dnia pisemnego poinformowania wykonawcy o uzyskaniu finansowaniazewnętrznego ze środków pochodzących z programów operacyjnych finansowanych zbudżetu UE. Dostawa pierwszych 5 sztuk tramwajów ma nastąpić w ciągu 11miesięcy od powiadomienia.

Co do gwarancji PESA proponuje:

a) Gwarancja całopojazdowa przez okres co najmniej 60miesięcy od daty końcowego odbioru stwierdzonego protokołem zdawczo-odbiorczym,bez limitu kilometrów.

b)Wykonawca udziela również dla całej struktury nadwozia,blach poszycia zewnętrznego, oraz poszycia dachu 12 letniej gwarancji naperforację korozyjną.

c) Wykonawca udziela 10 letniej gwarancji na zewnętrznepowłoki lakiernicze.

d)Wykonawca udziela 10 letniej gwarancji na wady masowe.

e)Wykonawca udziela 10 gwarancji na szkielet nadwozia wzakresie pękania konstrukcji pod warunkiem spełnienia wymogów eksploatacyjnych.

Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,w wysokości: 138.375.000,00 zł brutto na zamówienie podstawowe 15 sztuktramwajów oraz 132.840.000,00 zł brutto na zamówienie z prawa opcji – 15 sztuktramwajów.

Przypomnijmy, że przy pierwszym podejściu ofertę złożyłotakże konsorcjum Solarisa i Stadlera. Teraz producenci nie zdecydowali się nazłożenie oferty. Przypomnijmy, że w pierwszym przetargu na dostawę 15 sztuknowych tramwajów niskopodłogowych dwukierunkowych wpłynęły dwie oferty. Jednaod Stadler Polska Sp. z o. o., Solaris Bus&Coach S.A., Solaris Tram Sp. zo.o. na kwotę 144 514 720,70 zł oraz druga od firmy Pojazdy Szynowe PESABydgoszcz S.A. na kwotę 143 878 020,00 zł. Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwajeunieważniła przetarg na dostawę 15 sztuk nowych tramwajów niskopodłogowychdwukierunkowych. Ceny zaproponowane przez dwie firmy, które złożyły ofertyprzekraczają kwotę, jaką przewoźnik zamierzał przeznaczyć na sfinansowaniezamówienia.

W powtórzonym zamówieniu SIWZ został uzupełniony m.in. ozagadnienia, które pojawiały się w pytaniach zadawanych przez potencjalnychoferentów w trakcie trwania postępowania. Kryterium oceny ofert nie będzie jużczas gwarancji, który zostanie narzucony przez GAiT (dłuższy niż standardowy).

PESA zaproponowała tramwaj Jazz Duo 128NG. W tej chwili trwasprawdzanie i ocena oferty – poinformowała Alicja Mongird, rzecznik prasowy GAiT.

Przetarg dotyczy 15 wagonów tramwajowych wieloczłonowych,dwukierunkowych i całkowicie niskopodłogowych. Długość pojazdu nie możeprzekraczać 32,5m. Pojazd ma pomieścić200 osób, w tym co najmniej 28 na miejscach siedzących. Siedzenia w tramwajumają być ustawione przodem lub tyłem do kierunku jazdy, aby w jak najmniejszymstopniu ograniczały szerokość przejścia. Siedzenia i tapicerka będąwandaloodporne. Pojazdy będą wyposażone w odkładane ręcznie platformy dlaniepełnosprawnych, zostanie też wydzielona powierzchnia przeznaczona dla wózkówinwalidzkich i wózków dziecięcych. W trosce o potrzeby osób o ograniczonejmożliwości poruszania się oraz osób niewidomych i niedowidzących – wszystkiekolumny i poręcze będą wykonane w kolorze żółtym, a przyciski w tramwaju będąrównież opisane w alfabecie Braille`a.

Każdy nowy tramwaj będzie również wyposażony w defibrylatorAED (umieszczony w kabinie motorniczego). Pojazdy będą też przystosowane dopokonywania wzniesień wynoszących do 6%, z możliwością zatrzymania się nawymienionym odcinku. Pojazdy będą klimatyzowane i wyposażone w monitoringwewnętrzny oraz system informacji pasażerskiej.

Podobnie, jak w nowe Mercedesy Citaro, także i tramwajezostaną wyposażone w podwójne porty USB, umożliwiające ładowanie bateriitelefonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych. Warunki przetargowe na zakupnowych tramwajów były konsultowane z motorniczymi, stąd w kabinach pojawią sięm.in. wygodniejsze fotele dla kierujących pojazdami, miejsce na rzeczy osobistemotorniczego, chłodziarka na napoje, uchwyt na kubek, gniazdo USB do ładowaniaurządzeń mobilnych, radioodbiornik, a także nowy bardziej ergonomiczny pulpit.

Komentarze