Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Unia da na tramwaje – Warszawa się sposobi…

infotram
13.08.2009 13:32
0 Komentarzy
Ostatnie informacje nadchodzące z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego są optymistyczne dla zwolenników komunikacji tramwajowej. Szczególne powody do zadowolenia mają Warszawiacy i Krakowianie. Niestety, żeby nie było za różowo, zwolennicy metra muszą ostudzić nieco swoje zapędy, zwłaszcza patrząc na plany Ministerstwa z perspektywy budowy drugiej linii podziemnej kolejki. Z listy kluczowych projektów indywidualnych zostały usunięte bowiem dwa ogromne projekty budowy właśnie drugiej linii metra: Projekt i budowa II linii metra od szlaku za stacją 'Dworzec Wileński’ do stacji 'Bródno’ w Warszawie – projekt z listy podstawowej oraz Projekt i budowa II linii metra od szlaku ze stacją 'Rondo Daszyńskiego’ do stacji 'Połczyńska’, wraz ze stacją techniczno- postojową 'Mory’ w Warszawie – projekt z listy podstawowej. W zamian za to weszły na nią trzy inne warszawskie projekty, ale tramwajowe:
– Obsługa północno-wschodnich obszarów Warszawy komunikacją tramwajową w związku z rozbudową sieci metra oraz zakupem taboru – projekt z listy podstawowej;
– Modernizacja trasy tramwajowej W-Z (odc. Cm. Wolski – Dw. Wileński) wraz z zakupem 30 tramwajów niskopodłogowych – projekt z listy rezerwowej;
– Dostosowanie taboru Tramwajów Warszawskich do potrzeb osób niepełnosprawnych – zakup 40 tramwajów niskopodłogowych – projekt z listy rezerwowej.
Pierwszy z wymienionych projektów obejmuje budowę dwutorowej linii tramwajowej biegnącej od Trasy Mostu Północnego wzdłuż ulicy Projektowanej po jej zachodniej stronie do ulicy Światowida i dalej w osi przyszłej dwujezdniowej ul. Światowida do pętli 'Winnica’ oraz zakup 60 tramwajów do obsługi tras tramwajowych do Białołęki, Targówka i Pragi Północ.
Kolejne niskopodłogowce Warszawa chciałaby kupić za pieniądze unijneKolejne niskopodłogowce Warszawa chciałaby kupić za pieniądze unijne
W ramach drugiej z ww. inwestycji przewidziana jest modernizacja łącznie 7,6 km toru podwójnego wzdłuż ul. Wolskiej i al. Solidarności wraz z budową pasa autobusowo-tramwajowego, przebudową węzła Okopowa – al. Solidarności i modernizacją wysepek przystankowych oraz zakup 30 niskopodłogowych wagonów przegubowych. Planowany koszt to ok. 433,0 mln zł (bez VAT), zakładany czas realizacji to lata 2008-2011. Obecnie trwa I etap modernizacji (odcinek Cm. Wolski – pl. Bankowy), oraz II etap (odcinek pl. Bankowy – Jagiellońska). III etap prac (odc. Jagiellońska – pl. Wileński wraz z modernizacją węzła) ma zostać wykonany w trakcie budowy stacji metra Dworzec Wileński). Do obsługi tego odcinka ma zostać zakupionych 30 tramwajów niskopodłogowych.
Ostatni z warszawskich projektów przewiduje zakup 40 kolejnych niskopodłogowych wagonów przegubowych. Obecnie trwają uzgodnienia gotowego SIWZ na zakup tramwajów.
Nowy projekt na liście podstawowej otrzymał także Kraków, który może liczyć na wsparcie Unii Europejskiej przy realizacji przebudowy linii tramwajowej na odcinku Rondo Mogilskie – al. Jana Pawła II – Plac Centralny wraz z systemem sterowania ruchem w Krakowie. Unijna dotacja dla miasta to blisko 73 mln zł przy planowanych kosztach ponad 171 mln zł.
Kolejne niskopodłogowce Kraków chciałby kupić za pieniądze unijneKolejne niskopodłogowce Kraków chciałby kupić za pieniądze unijne
O wszystkich zamierzeniach Ministerstwa Rozwoju Regionalnego w temacie aktualizacji transportowych projektów w ramach POIiS pisaliśmy szerzej w TransInfo w ubiegłym tygodniu: http://transinfo.pl/text.php?id=26207 .

Komentarze