Umowa na projekt drugiego etapu tramwaju na Naramowice w Poznaniu podpisana

Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM) podpisała umowę z biurem projektowym Sweco ws. przygotowania dokumentacji dla drugiego etapu trasy tramwajowej na Naramowice.
Pełna dokumentacja wraz z pozwoleniami ma być gotowa za niespełna trzy lata.
Rozkład jazdy:
- Jakie konkretne korzyści dla mieszkańców północnej części Poznania przyniesie budowa drugiego etapu trasy tramwajowej na Naramowice?
- Czy podczas realizacji inwestycji przewidywane są jakieś utrudnienia w ruchu drogowym, szczególnie w rejonie ulic Szelągowskiej i Garbary?
- Jakie rozwiązania zostaną zastosowane w celu maksymalnej ochrony istniejącego drzewostanu oraz czy planowane są dodatkowe nasadzenia zieleni wzdłuż nowej trasy tramwajowej?
Jaka będzie nowa trasa?
Nowa trasa tramwajowa będzie kontynuacją tej, której budowę zakończono w 2022 roku. Ma mieć długość ponad 3 km i biec od pętli Wilczak przez ulice Szelągowską i Garbary do węzła Małe Garbary. W ramach inwestycji przewidziana jest również zmiana przebiegu torowiska w ciągu ul. Małe Garbary i Wolnica – do placu Wielkopolskiego.
„Budowa drugiego etapu trasy tramwajowej na Naramowice jest niezwykle istotna dla północnej części miasta. Już jej pierwszy odcinek od Wilczaka do ul. Błażeja pokazał, że mieszkańcy potrzebowali tej inwestycji. Od prawie trzech lat kilkanaście tysięcy osób korzysta codziennie z tej trasy” – powiedział prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak.
Jak dodał dzięki budowie kolejnego odcinka dojazd z Naramowic do Centrum i z powrotem będzie jeszcze szybszy i wygodniejszy. Jednocześnie odciążony zostanie węzeł przy moście Teatralnym.
PIM podał, że wyłoniony w przetargu wykonawca opracuje szczegółowe rozwiązania dotyczące torowiska tramwajowego i przystanków, jezdni, chodników i dróg rowerowych. Skompletowane zostaną również niezbędne decyzje administracyjne zezwalające na realizację zadania.
Sporządzona zostanie inwentaryzacja zieleni; zadaniem projektantów będzie opracowanie rozwiązań, które zapewnią możliwie największą ochronę istniejącego drzewostanu. Sprawdzą też możliwości optymalizacji układu komunikacyjnego m.in. w obrębie węzła Małe Garbary.
Obowiązkiem projektantów będzie też świadczenie wsparcia technicznego na etapie wyboru wykonawcy robót budowlanych, a także sprawowanie nadzoru autorskiego.
Wraz z torowiskami, siecią trakcyjną i układem drogowym prace projektantów obejmą również ok. 7 km sieci kanalizacyjnej, ponad 3 km sieci wodociągowej i gazowej, ponad kilometr – ciepłowniczej, ok. 10 km sieci elektroenergetycznych oraz ok. 5 km sieci telekomunikacyjnej, a także projekt ostatecznego zagospodarowania terenu. (PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze