Twist zaprezentowany w Gorzowie. Oficjalnie
Dziś (23 maja) zaprezentowano nowy tramwaj – pierwszy od 30lat – który wyjedzie na gorzowskie ulice 1 października.
Dobrze widzieć owoce, kiedy było się przy narodzinach. W2014 roku podpisaliśmy Kontrakt Terytorialny, czyli umowę między rządem isamorządem. Wynegocjowałam wówczas wpisanie dwóch projektów dla Gorzowa dot.zrównoważonego transportu – podkreślała marszałek Elżbieta Anna Polak.
Gorzowskie tramwaje w tym roku świętują 120 urodziny, więcten nowy pojazd to prawdziwy urodzinowy prezent. Dostarczyła go firma PESA.Tramwaj to jeden z 14 pojazdów, które trafią dopółnocnej stolicy regionu. Ich zakup został sfinansowany ze środkówProgramu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. To jednak nie byłoby możliwebez wpisania inwestycji do Kontraktu Terytorialnego. – W 2014 roku kiedypodpisywałam Kontrakt Terytorialny wynegocjowałam dla Gorzowa dwa projekty dot.zrównoważonego transportu: „System zrównoważonego transportu miejskiego wGorzowie Wlkp.”, gdzie beneficjentem było miasto oraz „System zrównoważonegotransportu miejskiego w Gorzowie Wlkp. – tabor tramwajowy i infrastrukturatechniczna” – w tym projekcie beneficjentem był Miejski Zakład Komunikacji.Wówczas Gorzów się uparł i postawił na tramwaje. Nie było łatwo negocjować zKomisja Europejską i rządem Polski, ale ponieważ mieliśmy tam swojego ministra, Waldemara Sługockiego wszystkodobrze poszło – wyjaśniła marszałek Elżbieta Anna Polak.
Prezydent Gorzowa Jacek Wójcicki podkreślał, że zmiany wkomunikacji to efekt pracy wielu osób. – Marzenia zaczęły się spełniać jeszczew poprzednim stuleciu. Projekt rozpoczął pan prezydent Tadeusz Jędrzejczak, myintensywnie zaczęliśmy prace techniczne, już nie na etapie koncepcyjnym. Każdyma w tym swój wkład – zaznaczył.
Jednak tramwaje to nie wszystko. Po gorzowskich ulicachjeździć będą także nowoczesne autobusy. Lwia część projektu finansowana jest ześrodków centralnych. Lubuskie ma jednak w tym też swój udział. – Autobusyelektryczne, które są częścią tego projektu zostały zakupione ze środkówRegionalnego Programu Operacyjnego -wyjaśniła marszałek Polak. – Dziękuję, że potrafimy w Lubuskiem tworzyćstałe partnerstwa, bo tylko dzięki współpracy można tworzyć coś dobrego dlaLubuszan – dodała marszałek.
Jeden tramwaj kosztuje 6,25 mln zł. Cały kontrakt – razem zzakupem dźwigów i wozów ratownictwa technicznego – wart jest 115 mln zł.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze