Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trzeci nowy tramwaj jeździ już po Zagrzebiu

infotram
21.04.2025 16:30
0 Komentarzy

Zagrzeb kontynuuje proces odnowy swojego taboru tramwajowego — na linię numer 8 (Mihaljevac – Zapruđe) wyjechał trzeci z nowych niskopodłogowych tramwajów, jeszcze bardziej unowocześniając komunikację miejską w stolicy Chorwacji.

Nowe tramwaje są sukcesywnie wdrażane do ruchu. Pierwszy z nich pojawił się na ulicach 10 marca, obsługując linię numer 1 (Zapadni kolodvor – Borongaj). Drugi ruszył 31 marca na trasie linii numer 13 (Kvaternikov trg – Žitnjak). To kolejny krok w modernizacji, która ma objąć aż 80 pojazdów.

Rozkład jazdy:

  1. Ile nowych tramwajów ma zostać dostarczonych do Zagrzebia w ramach obecnej modernizacji taboru?
  2. Na jakich liniach zostały dotychczas uruchomione nowe niskopodłogowe tramwaje?
  3. Która firma odpowiada za produkcję nowych tramwajów dla Zagrzebia i dlaczego jest to szczególnie podkreślane przez władze miasta?

Kolejne pojazdy na torach

Czwarty tramwaj już dotarł do zajezdni Trešnjevka, gdzie przechodzi testy — jak zapowiada miasto, wkrótce zostanie włączony do regularnego kursowania.

Wszystkie nowe tramwaje produkowane są przez zagrzebską firmę Končar – Električna vozila. Jak podkreślił burmistrz Zagrzebia, Tomislav Tomašević, to pierwsza tak kompleksowa wymiana taboru tramwajowego w mieście od 15 lat.

Pojazdy są efektem chorwackiej inżynierii i lokalnej produkcji. Do końca roku włączonych do ruchu zostanie łącznie 20 nowych tramwajów, a finalnie dostarczonych zostanie 80.

Przyszłość komunikacji w stolicy

Inicjatywa ta wpisuje się w szerszy plan modernizacji transportu publicznego w Zagrzebiu. Niskopodłogowe tramwaje zwiększają komfort pasażerów, poprawiają dostępność dla osób z niepełnosprawnościami oraz odpowiadają na potrzeby rosnącej liczby użytkowników miejskiej komunikacji.

Komentarze