Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trwają prace przy budowie Tramino Brunszwik

infotram
19.01.2014 21:08
0 Komentarzy
Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram Solaris rozpoczął budowę tramwajów Tramino dla Brunszwiku. Braunschweiger Verkehrs AG, inaczej niż przewoźnik z Jeny, dla którego polski producent także budował wagony, podchodzi do zamówienia i już na etapie robót wstępnych prezentuje pierwsze ich efekty. Dzięki temu możemy przekonać się na jakim etapie znajdują się obecnie prace przy produkcji Tramino Brunszwik. W Środzie Wielkopolskiej trwa wykonywanie konstrukcji pierwszych pojazdów. Tysiące elementów zostało wyciętych laserowo, a następnie ręcznie zmierzonych i złożonych w jedną całość poprzez spawanie. Prace nad przygotowaniem szkieletu trwały około 6 tygodni i zostały zakończone w grudniu 2013 roku. Gotowy wagon nr 1 ma zostać dostarczony odbiorcy w maju br. Tramino dla Brunszwiku będzie pierwszym tak nowoczesnym wagonem w mieście i przyczyni się do zniwelowania barier w korzystaniu z transportu publicznego dla osób niepełnosprawnych. Łącznie Solaris dostarczy 18 tramwajów. Każdy ma mieć 36 m długości i 2,30 m szerokości, a także 100% niskiej podłogi.  
Prace przy budowie Tramino dla Brunszwiku (źródło: Braunschweiger Verkehrs AG)Prace przy budowie Tramino dla Brunszwiku (źródło: Braunschweiger Verkehrs AG)Prace przy budowie Tramino dla Brunszwiku (źródło: Braunschweiger Verkehrs AG)Prace przy budowie Tramino dla Brunszwiku (źródło: Braunschweiger Verkehrs AG)
Przypomnijmy, że to już drugie zamówienie realizowane przez polskiego producenta dla niemieckiego klienta. Solaris jest aktualnie jedyną firmą z Polski, która może pochwalić się zamówieniami na tramwaje od naszych zachodnich sąsiadów. Tramino dla Brunszwiku będzie wagonem o tyle specyficznym, że przystosowanym do kursowania na sieci o rozstawie 1100 mm. To jedyne takie rozwiązanie na świecie. Przypomnijmy, że Niemcy zamówili w Solarisie 15 tramwajów, a następnie, opierając się tylko na przygotowanych projektach i być może obserwacjach poznańskich zdecydowali się na rozszerzenie zamówienia o trzy kolejne wagony.      
Wizualizacja Tramino Brunszwik

Komentarze