Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trwa szczecińska rewolucja torowa; mimo jesienno-zimowej aury

infotram
01.12.2021 17:15
0 Komentarzy
Zmienna aura jesienno-zimowa nie jest łatwym czasem na prowadzenie robót.

Mimo wszystko prace w ramach torowej rewolucji postępują i jeszcze przed świętami planowane jest wprowadzenie kolejnych organizacji ruchu, a także przekazanie następnego placu budowy.

Na najbliższe dni wykonawca ma zaplanowane między innymi prace związane z montażem szyn i ustawianiem torowiska na pl. Rodła, a także montaż rozjazdu torowego na południowym wlocie placu Rodła. Przed nami także wykonanie betonowej płyty torowej – plac Rodła, skrzyżowanie i rozjazd od strony południowej. W centrum postępować będą prace drogowe i te związane z wykonywaniem koryta pod chodnik i ścieżki rowerowej w rejonie ulic Matejki i Piłsudskiego. Do tego w planie jest także wykonanie kanalizacji kablowej oraz oświetleniowej – ul. Piłsudskiego / ul. Matejki.

Widoczne postępy

Na Niebuszewie także widoczne są postępy. Choć założenia były takie, aby jeszcze w tym roku na Niebuszewie wprowadzony był ruch  tramwajowy, ze względu na niezinwentaryzowane kolizje z sieciami (gazowymi, wodociągowymi, teletechnicznymi) oraz brak dostępności materiału spowodowany pandemią, nie uda się tego zrobić. Na ten moment ze względu na przesunięcie terminu i wejście w okres zimowy, który może uniemożliwić np. prace asfaltowe przewidujemy, że będzie to początek wiosny.

W najbliższych dniach w tym rejonie zaplanowane jest wykonanie torowiska z płyt prefabrykowanych VRZ wraz z ustawieniem i regulacją szyn – ul. Orzeszkowej, ul. Boguchwały, wykonanie podbudów drogowych – ul. Orzeszkowej, ul. Boguchwały oraz montaż rozjazdu torowego – ul. Boguchwały. Postępować będą także prace brukarskie oraz te związane z przebudową istniejących sieci wodociągowych i kanalizacyjnych oraz odwodnienia terenu na całości odcinka. Jednocześnie informujemy, że ostateczny termin zakończenia całego zadania nie jest zagrożony.

Ze względu na ogromny zakres prac związanych z przebudową torowisk harmonogram ulega częstym modyfikacjom. Wykonawca robi wszystko, aby uciążliwość dla mieszkańców była jak najmniejsza i udrażnia poszczególne relacje wraz z postępem prac. Biorąc jednak pod uwagę, że wchodzimy w trudny czas zimowy nie możemy z wyprzedzeniem deklarować konkretnie kolejnych zmian. Wstępnie, kolejna czasowa organizacja ruchu ma być wprowadzona jeszcze przed świętami. O wszystkim będziemy informować na bieżąco.

Komentarze