Trwa przebudowa łódzkiej zajezdni Chocianowice
Przebudowa 120-letniej zajezdni Chocianowice prowadzona jest na obszarze całego kompleksu, którego powierzchnia wynosi blisko 7,5 ha.
Wykonawca pracuje już na wszystkich frontach.
Prace tRwają
W zajezdni Chocianowice prowadzone są roboty zarówno torowe, jak i kubaturowe. W nowej hali ukończono już dach, trwają prace na elewacjach. Przy torach 4-7 i 12-13 trwa korytowanie, układane są podbudowy i nowe torowiska. Na torze 8 wykonywana jest płyta podlewu. Z kolei na torach 9-11 rozpoczął się demontaż sieci trakcyjnej i samych torowisk.
Na terenie zajezdni pojawiły się tymczasowe dwa przystanki. Dobiegły końca prace brukarskie na parkingu przy polu odstawczym oraz przy kanalizacji deszczowej. W hali napraw i przed budynkiem administracyjnym powstaje specjalny system przesuwny sieci trakcyjnej. Rozpoczęto montaż elewacji budynku myjni, trwają prace instalacyjne.
W najbliższych dniach rozpocznie się układanie warstw między torowiskami przed halą od ul. Pabianickiej. Powstaną również pierwsze fundamenty pod nowe słupy trakcyjno-oświetleniowe poza halą. Ekipy budowlane przystąpią też do budowy przyłącza wodociągowego, pionów kanalizacyjnych, drenażu na torach 9 oraz 12-13 i elementów instalacji odgromowej. Na początku września wykonawca planuje przekazać MPK Łódź halę z torami 8, 9 i 10 oraz tor objazdowy nr 11.
Co obejmuje inwestycja?
W zakres prac modernizacyjnych wchodzi m.in. wymiana torowisk i sieci trakcyjnej oraz przebudowa układu zasilania z własną stacją transformatorową. Powstanie też nowy układ wewnętrznych dróg wraz z oświetleniem. W ramach projektu zostanie odnowiona ceglana elewacja zabytkowej głównej hali, gdzie zachowanych zostanie wiele elementów architektonicznych, a wewnątrz zostanie wyeksponowana część ścian pochodzących z pierwszej połowy XX wieku. Poza tym do obiektu dobudowana zostanie część z nowoczesnymi stanowiskami do sprzątania, mycia i obsługi technicznej tramwajów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Powierzchnia użytkowa po rozbudowie i modernizacji hali wyniesie 5 262,1 mkw., co odpowiada niemal pełnowymiarowemu boisku piłkarskiemu.
Projekt pn. "Kompleksowy program integracji sieci niskoemisyjnego transportu publicznego w metropolii łódzkiej wraz z zakupem taboru do obsługi trasy W-Z oraz innych linii komunikacyjnych i modernizacją zajezdni tramwajowych w Łodzi" realizowany w ramach umowy o dofinansowanie nr POIS.06.01.00-00-0047/16-00 zawartej w dniu 15 grudnia 2017 roku.
Projekt współfinansowany z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
Komentarze