Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trwa budowa pierwszej Gammy dla Wrocławia. Będzie ich więcej

infotram
08.03.2021 08:15
0 Komentarzy

Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk pokazał dziś (8 marca) zdjęcia z budowy pierwszego Moderusa Gamma dla MPK Wrocław.

Przewoźnik zamówił 25 takich składów. Ale na tym nie koniec. Skorzysta bowiem z opcji i podpisze kolejną umowę na dostawę 21 takich składów.

25+21 składów

12 września 2020 roku podpisana została umowa na dostawę 25 nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów Moderus Gamma. MPK Wrocław, na podstawie zapisów umowy, ma prawo do zamówienia kolejnych 21 tramwajów. Dojedzie do tego dziś, 8 marca 2021 roku. Po wrocławskich torach jeździć będzie 46 Moderusów Gamma, a także rekordowa liczba tramwajów produkcji Modertransu.

Tak wyglądają postępy prac przy pierwszym Moderusie Gamma, który już jesienią 2022 roku trafi do Wrocławia. Pierwsze spawy już za nami – poinformował Prezydent.

Jakie będą Gammy?

Wszystkie wrocławskie Moderusy Gamma będą w pełni niskopodłogowe, klimatyzowane, a konstrukcja oparta będzie na czterech skrętnych wózkach. Dzięki lekkiej konstrukcji oraz równomiernie rozłożonym naciskom ośmiu osi, tramwaj nie będzie negatywnie oddziaływał na torowisko i rozjazdy. Zostanie również wyposażony w nowoczesny i energooszczędny układ napędowy o dużej wydajności.

Moderus Gamma dla MPK Wrocław będzie dostosowany do wymagań Zamawiającego. Tramwaje będą wyposażone w monitoring, informację pasażerską, system smarowania obrzeży kół, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, a także miejsce do bezpiecznego przejazdu osoby z psem przewodnikiem. Motorniczy będzie miał do swojej dyspozycji ergonomiczną, klimatyzowaną kabinę motorniczego, wyposażoną w wygodny, pneumatyczny i regulowany fotel, zapewniający komfort pracy i wibroizolację. Prowadzenie pojazdu będzie wygodniejsze, dzięki zintegrowaniu nastawnika jazdy z podłokietnikiem.

Komentarze