Trwa budowa metra na Bemowie
W rejonie stacji metra „Bemowo” wykonawca metra przywrócił już praktycznie docelowy wygląd skrzyżowania Górczewskiej i Powstańców Śląskich.
Pod ziemią trwają prace wykończeniowe. Stacja ma być gotowa 15 lipca 2022 roku.
Miesiąc utrudnień
Po miesiącach utrudnień mieszkańcy Bemowa mogą już w pełni korzystać ze skrzyżowania Górczewskiej z Powstańców Śląskich. Na razie na skrzyżowaniu Górczewskiej i Klemensiewicza światła ustawione są w porządku czasowej organizacji ruchu, nieuwzględniającej ruchu tramwajowego. Stan ten potrwa do czasu wznowienia ruchu tramwajowego na tym odcinku czyli do lutego 2022 roku. Odtworzono już wszystkie ścieżki rowerowe i większość chodników również te prowadzące prosto do wejść na stację.
„8 miesięcy przed zakończeniem kontraktu oddajemy warszawiakom, mieszkańcom Bemowa i osobom przyjeżdżającym jedno z kluczowych skrzyżowań w zachodniej części Warszawy. W tym momencie na powierzchni brakuje tylko jednego chodnika, który jest w kolizji z punktem informacyjnym. Będziemy ten punkt utrzymywali najdłużej jak się da, żeby być dalej w kontakcie z mieszkańcami. Więc chodnik odtworzymy na samym końcu” – powiedział rzecznik Gulermark Bartosz Sawicki. „Wszystko wygląda tak, jak na zakończenie kontraktu 15 lipca 2022 roku” – dodał.
W rejonie budowy II linii metra na Bemowie trwa sadzenie drzew oraz odtwarzanie zieleni. Łącznie posadzone zostaną 333 drzewa, w tej chwili posadzono już 230, pozostałe pojawią się na wiosnę. Większość będzie rosła przy stacji Bemowo. Pozostałe przy stacji Ulrychów, wentylatorni i w okolicach komory demontażowej. Oprócz drzew przy obu stacjach sadzone będą krzewy – będzie ich ponad 20 tysięcy. Zieleń uzupełnią też rabaty bylinowe (około 1,6 tysiąca sztuk).
Prace na stacji
Na samej stacji trwają prace wykończeniowe. Położono już specjalny sufit akustyczny, dzięki czemu na stacji będzie ciszej. Ma mieć kolor „brudnego różu”. Na ścianach kładzione są płyty z cegły klinkierowej oraz posadzki i gresy. Zakończono montaż konstrukcji stalowych na wszystkich wyjściach ze stacji. Na części z nich pojawiły się już elementy szklanego zadaszenia. Zamontowano już wszystkie schody ruchome oraz 4 z 11 wind.
Na peronie również kładzione są posadzki. Zamontowane są już ściany zatorowe, które na stacji Bemowo wykonane są ze stali kortenowskiej. Na drugiej bemowskiej stacji – Urlychów na ścianach zatorowych jest miedź, która jest pokryta patyną. Będzie jej nadawała odcień niebiesko-zielony. Montowane są również elementy sufitu podwieszanego nad peronem stacji. Kasetony w kolorze miedzi są ułożone skośnie do osi peronu. Trwają prace przy montażu trzeciej szyny.
Prace wykończeniowe trwają również w rejonie torów odstawczych. „Wykonywane są aktualnie prace posadzkarskie, montaż drzwi i sufitów podwieszanych oraz schodów zabiegowych w czerpnio-wyrzutni, drabin, podestów i balustrad. Prowadzone są prace instalacyjne, zarówno w obrębie tras kablowych jak i systemów pomiarowych i zasilających. Dobiegają końca prace związane z instalacjami sanitarnymi” – przekazało Metro Warszawskie.
II linia metra ma połączyć Bemowo z Bródnem i będzie liczyć 21 stacji. W tej chwili gotowy jest odcinek liczący trzynaście stacji łączący Wolę z Targówkiem. Równolegle trwa budowa nowych stacji na Bródnie i na Bemowie. Na lewym i prawym brzegu powstanie pięć nowych stacji: Zacisze, Kondratowicza i Bródno oraz Ulrychów i Bemowo. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pierwsi pasażerowie będą mogli z nich skorzystać w drugiej połowie 2022 roku.(PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze