Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
Na początku marca tramwaje wróciły na ul. Legionów i pl. Wolności, a od soboty (16 marca) możemy znów pojechać na Doły.
To jednak nie wszystkie ważne zmiany dla pasażerów komunikacji miejskiej w Łodzi.
Wojska Polskiego
Otwarcie linii tramwajowej na ul. Wojska Polskiego to świetna wiadomość dla mieszkańców Bałut. Zamiast czekać po 15–20 minut na autobus zastępczy, od soboty (16 marca) mają do wyboru dwie linie tramwajowe – 1 i 6, które łącznie kursują co 7,5 minut. „Szóstka” wróciła na trasę z Dołów na Kurczaki i zapewnia bezpośrednie połączenie Bałut z centrum miasta. Ponadto uruchomiona została linia 1, która z Dołów dociera do skrzyżowania ul. Kilińskiego z ul. Tymienieckiego. Dzięki temu znacznie skrócił się dojazd na Dworzec Fabryczny i podwoiła się liczba tramwajów na ul. Kilińskiego.
Dobrych wieści dla pasażerów MPK-Łódź jest jednak więcej. Od soboty (16 marca) zmieniła się też trasa linii 64, która ponownie dojeżdża na Bałucki Rynek. Zwiększona została częstotliwość kursów na liniach 80 i 83, a na kwiecień planowany jest powrót autobusów na ul. Wojska Polskiego.
Legionów i plac Wolności
Wraz z zakończeniem prac na placu Wolności i udostępnieniem przejazdu przez ul. Legionów od poniedziałku, 4 marca w pełni na swoją trasę wróciła linia 15, która kursuje z Kurczaków na Telefoniczną. Ponadto zmieniła się trasa linii 17 i 86, które również przejeżdżają przez plac Wolności. Dzięki zlokalizowanym na samym placu przystankom możemy komunikacją miejską dojechać bezpośrednio na główny plac naszego miasta i wejść wprost w ul. Piotrkowską. Zmieniona trasa linii 17 zapewnia również obsługę ul. Nowomiejskiej i lepszy dojazd do parku Staromiejskiego.
Konstantynów Łódzki
Przebudowa torowiska tramwajowego z Łodzi do Konstantynowa Łódzkiego to bardzo ważny projekt dla rozwoju komunikacji miejskiej. Obejmuje nie tylko modernizację torów i przystanków, ale również budowę nowych mostów i poprawę systemu sterowania ruchem. Nowe torowisko i trakcja mają powstać wzdłuż ul. Konstantynowskiej (od ul. Krakowskiej do ul. Przygranicznej w Łodzi) aż do pl. Wolności w Konstantynowie Łódzkim. Przebudowane zostaną torowisko, zwrotnice, sieć trakcyjna, przystanki, odcinki ulic przylegające do linii oraz instalacje podziemne. Zakończenie prac planowane jest na czerwiec 2024 r.
Chocianowice
Trwa modernizacja Zajezdni Chocianowice, obsługującej ponad połowę taboru MPK Łódź. Prace tutaj obejmują m.in. wymianę torowisk i sieci trakcyjnej oraz przebudowę układu zasilania z własną stacją transformatorową. Powstanie też nowy układ wewnętrznych dróg wraz z oświetleniem. W ramach inwestycji zostanie odnowiona ceglana elewacja zabytkowej głównej hali. Poza tym do obiektu dobudowana zostanie część z nowoczesnymi stanowiskami do sprzątania, mycia i obsługi technicznej tramwajów. Po otwarciu zajezdni Chocianowice pojawi się więcej tramwajów – na Chocianowice wróci linia 17, ponownie kursować będzie też dawno niewidziana linia 4.
Niższa
Kilka dni temu miasto rozstrzygnęło przetarg na kolejną ważną inwestycję tramwajową. Rozbudowa obejmie al. Śmigłego-Rydza na odcinku od ul. Dąbrowskiego do skrzyżowania z ul. Broniewskiego i ul. Niższej na odcinku od ul. Broniewskiego do ul. Śląskiej wraz z budową pętli tramwajowo-autobusowej przy skrzyżowaniu ul. Niższej i ul. Śląskiej. Najistotniejszym elementem tej inwestycji jest to, że po zakończeniu prac tramwaje MPK Łódź zaczną jeździć do pętli Niższa-Śląska (nie jeżdżą tam od 2018 roku). Zakres inwestycji będzie bliźniaczy w porównaniu z trwającymi obecnie pracami na al. Śmigłego-Rydza (od ul. Przybyszewskiego do ul. Dąbrowskiego). Przebudowa obejmie jezdnie, chodniki, drogę rowerową oraz torowisko. Nowa pętla tramwajowa wzbogacona zostanie o specjalny pas dla autobusów. Pojawi się nowe oświetlenie i sygnalizacja świetlna, nie zabraknie zieleni.
Helenówek
Nieczynna zajezdnia Helenówek zmienia się w Zakład Techniki MPK Łódź. Będą w nim modernizowane tramwaje oraz produkowane podzespoły do taboru miejskiego przewoźnika. Dotychczasowy budynek zostanie zmodernizowany i rozbudowany o dwa dodatkowe skrzydła. Praca w obiekcie będzie mogła przebiegać w systemie dwuzmianowym przy łącznym zatrudnieniu 200 pracowników produkcyjnych i 25 biurowych. Prace mają zakończyć się w 2025 r.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze