Tramwajowa trasa na Nowy Dwór nabiera kształtów [FILM]
Jeszcze w tym rokumiasto chce podpisać umowę na budowę kolejnego etapu trasyautobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. To najważniejsza inwestycja komunikacyjnawe Wrocławiu.
Trasa autobusowo-tramwajowa łącząca plac Orląt Lwowskich zNowym Dworem ma powstać do 2023 roku. Na odcinku 7 km mieszkańcy skorzystają z15 par przystanków. Budowane są również dwa wiadukty – nad ul. Smolecką orazprzy ul. Strzegomskiej i Robotniczej.
W październiku trafiłtam piąty olbrzymi dźwigar, ważący 38 ton i mierzący 24 metry. Cała operacjabyła dość skomplikowana, gdyż został on zamontowany nad siecią trakcyjną liniikolejowej – tłumaczy Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji. Obecniena wiadukcie przy Strzegomskiej trwa deskowanie, czyli przygotowanie dozbrojenia. Dodaje, że obecnie wzmożone prace trwają przy ul. Śrubowej oraz napl. Orląt Lwowskich, gdzie w listopadzie planowany jest montaż sygnalizacjiświetlnej.
Pierwsze konstrukcjewysięgników przyjechały od producenta i będą montowane w najbliższych dniach.Stworzono linie naprowadzające dla niedowidzących. To projekt świętej pamięciBartka Skrzyńskiego, który uznał razem z prezydentem, że trzeba wprowadzićzmiany ułatwiające poruszanie się osobom słabowidzącym. Te linie pojawią sięwzdłuż większości trasy na Nowy Dwór oraz na Popowice. Specjalne oznaczenia sąrównież przy wiatach przystankowych – dodaje Świercz.
Wkrótce zaczną kłaśćtory
W ramach inwestycji gotowe są już przystanki na pl. OrlątLwowskich, na Podwalu, przy ul. Nabycińskiej i Smoleckiej.
Na Smoleckiej w ciągukilku miesięcy zaczniemy układać tory na wiadukcie. Założenia są takie, żeby wprzyszłym roku tramwaje pojechały od pl. Orląt Lwowskich w kierunku ul.Smoleckiej i Śrubowej – mówi Świercz.
Wrocławskie Inwestycje podkreślają, że gotowa do rozpoczęciapracy na kolejnym odcinku inwestycji jest firma Pro-Tra Building sp. z o.o.Wrocławska spółka za 81,2 mln zł wygrała przetarg na budowę odcinka 2 km odParku Biznesu do ul. Rogowskiej. Jeszcze w tym roku miasto chce podpisać umowęz wykonawcą. Na razie inwestor czeka na wynik kontroli uprzedniej, która jestobligatoryjna w przypadku otrzymania dofinansowania z UE na roboty budowlane.Tutaj otrzymano ponad 100 mln zł.
Na tym odcinku niebudujemy żadnego obiektu inżynierskiego. Jest już szeroki wiadukt, a Gądowiankajest dostosowana do tramwajów, które przejadą pod nią. Następnie duża częśćtrasy będzie biegła istniejącym buspasem przy ul. Strzegomskiej – zauważaKrzysztof Świercz.
Całkowity koszt inwestycji szacuje się na 370 mln zł.
{https://www.youtube.com/watch?v=DvZfWXr4nDY}
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze