Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramwajem na Winnicę już wkrótce [FILM]

infotram
17.11.2020 14:15
0 Komentarzy

Już niedługo mieszkańcy kolejnego osiedla na Białołęce szybciej dojadą do centrum Warszawy. Na budowie nowej trasy tramwajowej są już prawie wszystkie tory – poinformowały Tramwaje Warszawskie.

Stawiane są słupy, spawane tory. Za nami są już wszystkie prace ziemne i wszystkie roboty przygotowawcze, gotowe są już wszystkie fundamenty pod słupy do sieci trakcyjnej i pod te z systemem informacji dla pasażerów. Zbliża się moment, kiedy na przedłużoną trasę będą mogły wjechać pierwsze tramwaje, początkowo tylko techniczne. Na całej trasie jest już zamontowane 3000 metrów szyn i stoi 29 słupów, czyli połowa z zaplanowanych do postawienia. Zamontowaliśmy już wszystkie rozjazdy. Na budowie pracuje teraz około 70 osób. Teraz Tramwaje Warszawskie skupiają się na układaniu ostatnich metrów torów, spawaniu szyn i zalewaniu ich betonem. Pracują też nad wylewaniem asfaltu na przejazdach i przy przystankach, przygotowujemy się też do ustawienia pozostałych słupów. Na koniec prac rozwieszona zostanie sieć trakcyjna i rozłożona trawa między torami. Po tych na Grochowskiej, to będą kolejne zielone tory tramwajowe w Warszawie.

Dlaczego budowa tej trasy tramwajowej jest ważna?

Wydłużona trasa tramwajowa pozwoli pasażerom w około 20 minut dojechać do stacji metra na Młocinach. Bezpośrednio do centrum – w około 40 minut. Już dziś jest to jedna z najbardziej popularnych tras tramwajowych w stolicy. W ciągu roku z przystanku końcowego na Nowodworach tramwaje odjeżdżają aż 70 tysięcy razy! A przez most im. Marii Skłodowskiej – Curie w godzinach szczytu tramwaje przejeżdżają co dwie minuty.

Terminy, koszty, przetarg

Inwestycją za ponad 67 mln zł zajmuje się konsorcjum firm Balzola Polska Sp. z o.o. i Construcciones y Promociones Balzola S.A. Umowę podpisaliśmy w październiku 2019 roku. Inwestycja jest współfinansowana ze środków UE. Inwestycja jest prowadzona przez Tramwaje Warszawskie i Zarząd Transportu Miejskiego.

Planuje się, że pierwsze tramwaje będą mogły wjechać na trasę w połowie przyszłego roku, ale będzie to w znacznym stopniu uzależnione od sytuacji epidemicznej w kraju, która wpływa na wiele inwestycji.

Komentarze