Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramwaje wróciły na ul. Mogilską w Krakowie

infotram
01.09.2025 12:30
0 Komentarzy

Od dziś, 1 września, przywrócono ruch tramwajowy na ul. Mogilskiej w Krakowie. To ważna zmiana dla pasażerów, którzy od miesięcy musieli korzystać z objazdów i komunikacji zastępczej.

Mimo wznowienia ruchu, przelotowy przystanek „TAURON Arena Kraków Wieczysta” pozostaje nieczynny. Teren wokół niego jest nadal zamknięty dla ruchu kołowego. Tramwaje zatrzymują się na przystankach „Białucha” oraz „Muzeum Lotnictwa Polskiego”. Dodatkowo linia nr 5 będzie obsługiwać pobliską pętlę „TAURON Arena Kraków Wieczysta”, co ułatwi dojazd do tego rejonu.

Rozkład jazdy:

  1. Dlaczego przystanek „TAURON Arena Kraków Wieczysta” pozostaje zamknięty mimo wznowienia ruchu tramwajów na ul. Mogilskiej?
  2. Do kiedy planowane jest zakończenie prac na skrzyżowaniu Mogilska–Meissnera–Lema–al. Jana Pawła II?
  3. Na czym polega formuła partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP) zastosowana przy tej inwestycji?
Tramwaje w Krakowie
Tramwaje w Krakowie

Prace w rejonie skrzyżowania

Na skrzyżowaniu ulic Mogilskiej, Meissnera, Lema oraz al. Jana Pawła II wciąż trwają prace budowlane. Samochody mogą przez nie przejeżdżać, ale ze względów bezpieczeństwa bez możliwości zatrzymywania się. Najbliższe przystanki znajdują się w odległości około 10 minut spacerem od obszaru budowy.

Jesienią, w październiku, rozpoczną się roboty po drugiej stronie skrzyżowania – od strony ul. Lema. Zgodnie z harmonogramem pełne przywrócenie ruchu samochodowego i dostęp do przystanków tramwajowych ma nastąpić z końcem roku.

Współpraca w formule PPP

Cała inwestycja prowadzona jest w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Oznacza to, że partner prywatny otrzyma wynagrodzenie dopiero po zakończeniu całego projektu, a przez kolejne lata będzie odpowiadał za utrzymanie infrastruktury.

W tym modelu wcześniejsze oddanie do użytku fragmentu inwestycji nie jest standardem. W tym przypadku udało się to dzięki współpracy miasta, partnera prywatnego oraz instytucji finansujących projekt. Jak podkreślają władze Krakowa, jeśli pojawi się możliwość wcześniejszego udostępnienia mieszkańcom kolejnych przystanków, zostanie to zrealizowane niezwłocznie.

Komentarze