Tramwaje wrócą do Olsztyna o czasie
infotram
30.01.2013 20:49
0 Komentarzy
Tramwaje wrócą do Olsztyna o czasie
Olsztyński ratusz ocenia, że szansa na to, iż tramwaje wrócą na ulice miasta w 2014 r. jest coraz większa. Hiszpańska firma, która wygrała przetarg na tę inwestycję zaczęła współpracować z ratuszem i nadrabiać zaległości – poinformował wiceprezydent Olsztyna.
’Zgodnie z tym, czego oczekiwaliśmy firma FCC przedstawiła nam podwykonawców inwestycji, które muszą być wykonane, by tramwaje mogły wrócić na olsztyńskie ulice’ – powiedział PAP wiceprezydent Olsztyna Bogusław Szwedowicz. Zastrzegł co prawda, że Hiszpanie nie skompletowali jeszcze wszystkich podwykonawców, ale za to 'wyraźnie przyspieszyli z wykonywaniem projektów inwestycji’.
’Zaawansowane są plany zwłaszcza budowy pierwszego odcinka na ul. Płoskiego i w okolicy dworców PKP i PKS’ – przyznał wiceprezydent Szwedowicz. Dodał, że wyraźnie przyspieszono też z planami budowy zupełnie nowej ulicy Obiegowej, która ma odciążyć ulice łączące centrum miasta z sypialnianymi dzielnicami Jaroty i Nagórki. W planach zakładano, że ul. Obiegowa będzie gotowa w 2014 roku, a szacunkowy jej koszt budowy to 16,2 mln zł.
’Zależy nam na szybkim zbudowaniu tej ulicy, bo gdy zacznie się budowa linii tramwajowej w centrum miasta, to główny ruch chcemy skierować właśnie na tę ulicę’ – przyznał Szwedowicz. Powiedział, że we współpracy ratusza i FCC Construccion 'widać wyraźny postęp’ i dodał, że wszystko wskazuje na to, że roboty ruszą, gdy tylko pozwoli na to pogoda.
’Zaawansowane są plany zwłaszcza budowy pierwszego odcinka na ul. Płoskiego i w okolicy dworców PKP i PKS’ – przyznał wiceprezydent Szwedowicz. Dodał, że wyraźnie przyspieszono też z planami budowy zupełnie nowej ulicy Obiegowej, która ma odciążyć ulice łączące centrum miasta z sypialnianymi dzielnicami Jaroty i Nagórki. W planach zakładano, że ul. Obiegowa będzie gotowa w 2014 roku, a szacunkowy jej koszt budowy to 16,2 mln zł.
’Zależy nam na szybkim zbudowaniu tej ulicy, bo gdy zacznie się budowa linii tramwajowej w centrum miasta, to główny ruch chcemy skierować właśnie na tę ulicę’ – przyznał Szwedowicz. Powiedział, że we współpracy ratusza i FCC Construccion 'widać wyraźny postęp’ i dodał, że wszystko wskazuje na to, że roboty ruszą, gdy tylko pozwoli na to pogoda.
Firma FCC Construccion wygrała przetarg na budowę w Olsztynie linii tramwajowych i powiązanych z nimi niektórych inwestycji (m.in. budowę nowej ulicy Obiegowej i zajezdni tramwajowej) półtora roku temu. Do końca grudnia 2012 r. hiszpańska firma miała złożyć w olsztyńskim ratuszu plany budowy poszczególnych linii, ale tego nie zrobiła. Dodatkowo pojawiły się kłopoty z budową pierwszego, już rozpoczętego odcinka jednej z linii. Dlatego na początku roku olsztyński ratusz zażądał przedłożenia przez Hiszpanów planu naprawczego inwestycji.
FCC plan naprawczy przygotował, ale niekompletny – brakowało m.in. wykazu podwykonawców. Dlatego ratusz wezwał firmę do uzupełnienia dokumentów. Dodatkowo raz w miesiącu do Olsztyna ma przyjeżdżać osoba z centrali FCC w Barcelonie, by monitorować postęp prac.
Linie tramwajowe w Olsztynie mają mieć w sumie 11 km długości i powinny połączyć 'sypialniane’ dzielnice miasta, głównie Jaroty i Nagórki, z centrum Olsztyna. Linia tramwajowa ma się rozdzielać w centrum i prowadzić na dworzec PKP i PKS oraz do miasteczka akademickiego w Kortowie.
Zbudowanie w Olsztynie linii tramwajowej oraz budowa ulicy Obiegowej to część większego projektu modernizacji olsztyńskiego systemu transportu publicznego. Projekt o łącznej wartości 426 mln zł obejmuje też: zakup taboru tramwajowego za 120 mln zł od zwycięzcy przetargu firmy Solaris, zbudowanie bus-pasów (w realizacji) oraz wdrożenie tzw. inteligentnego systemu transportu. Będzie on obejmował m.in. wprowadzenie biletu elektronicznego i modernizację systemu świateł na skrzyżowaniach.
Projekt modernizacji olsztyńskiego transportu publicznego realizowany jest w ramach współfinansowanego ze środków unijnych programu Rozwój Polski Wschodniej. Tramwaje woziły pasażerów w Olsztynie do 1965 roku, teraz miasto postanowiło przywrócić ten środek transportu. Zakładano, że tramwaje powrócą do Olsztyna w połowie 2014 roku.
FCC plan naprawczy przygotował, ale niekompletny – brakowało m.in. wykazu podwykonawców. Dlatego ratusz wezwał firmę do uzupełnienia dokumentów. Dodatkowo raz w miesiącu do Olsztyna ma przyjeżdżać osoba z centrali FCC w Barcelonie, by monitorować postęp prac.
Linie tramwajowe w Olsztynie mają mieć w sumie 11 km długości i powinny połączyć 'sypialniane’ dzielnice miasta, głównie Jaroty i Nagórki, z centrum Olsztyna. Linia tramwajowa ma się rozdzielać w centrum i prowadzić na dworzec PKP i PKS oraz do miasteczka akademickiego w Kortowie.
Zbudowanie w Olsztynie linii tramwajowej oraz budowa ulicy Obiegowej to część większego projektu modernizacji olsztyńskiego systemu transportu publicznego. Projekt o łącznej wartości 426 mln zł obejmuje też: zakup taboru tramwajowego za 120 mln zł od zwycięzcy przetargu firmy Solaris, zbudowanie bus-pasów (w realizacji) oraz wdrożenie tzw. inteligentnego systemu transportu. Będzie on obejmował m.in. wprowadzenie biletu elektronicznego i modernizację systemu świateł na skrzyżowaniach.
Projekt modernizacji olsztyńskiego transportu publicznego realizowany jest w ramach współfinansowanego ze środków unijnych programu Rozwój Polski Wschodniej. Tramwaje woziły pasażerów w Olsztynie do 1965 roku, teraz miasto postanowiło przywrócić ten środek transportu. Zakładano, że tramwaje powrócą do Olsztyna w połowie 2014 roku.
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje nie dojadą do dworca Łódź Fabryczna
Pasażerza darmo
17.03.2025
Gdańsk: Tramwaje wracają na ul. 3-go Maja
Pasażerza darmo
17.03.2025
Tramwaje MPK Łódź wrócą na Dąbrowę. Pojedzie tam linia nr 13
Pasażerza darmo
04.03.2025
Łódź: Tramwaje linii 15 wracają na Stoki
Pasażerza darmo
03.03.2025
Zmiany w kursowaniu tramwajów MPK Łódź. Przebudowa wodociągu
Pasażerza darmo
12.02.2025
Tramwaje wróciły na ulicę Kołłątaja we Wrocławiu
Pasażerza darmo
10.02.2025
W weekend warszawskie metro ponownie nie dojedzie na Kabaty
Pasażerza darmo
07.02.2025
Tramwaje MPK Łódź nie pojadą na Stoki. Będą zastępcze autobusy
Pasażerza darmo
07.02.2025
Po tygodniowej przerwie tramwaje MPK Łódź wracają na Piotrkowską
Pasażerza darmo
30.01.2025
Zmiany w kursowaniu warszawskich tramwajów i metra. Pojadą rzadziej
Pasażerza darmo
30.01.2025
Awaryjna naprawa torowiska we Wrocławiu. Zmiany w komunikacji tramwajowej
Pasażerza darmo
27.01.2025
Tramwaje MPK Łódź nie jeżdżą ul. Piotrkowską
Pasażerza darmo
24.01.2025
W Hyundaiu zepsuły się hamulce. Zablokował centrum Warszawy
Pasażerza darmo
22.01.2025
W Bydgoszczy więcej kursów obsłużą tramwaje niskopodłogowe
Pasażerza darmo
21.01.2025
Tramwaje MPK Łódź nie pojadą ul. Gdańską
Pasażerza darmo
09.01.2025
Metro nie dojedzie do Bemowa. Pojadą autobusy
Pasażerza darmo
02.01.2025
Gdańsk uruchamia nocną sylwestrową linię tramwajową N0
Pasażerza darmo
31.12.2024
Elbląg uruchamia nocne tramwaje w sylwestrową noc
Pasażerza darmo
31.12.2024
MPK Wrocław zawiesza dwie linie tramwajowe
Pasażerza darmo
30.12.2024
Mikołajkowy tramwaj zapewni dojazd na Bydgoski Jarmark Świąteczny
Pasażerza darmo
06.12.2024
Gdańsk: Weekendowe prace na pętli Zaspa
09.11.2024
Więcej z Działu Prawo
Z młotkiem na tramwaj. W Szczecinie
27.12.2024
Zapłaci 5 tys. zł za jazdę tramwajem
23.08.2024
Na żądanie pasażera i poza przystankiem. MPK Kraków mówi stanowcze nie!
Prawoza darmo
30.12.2023
Próbował wepchnąć inne osoby pod pociąg metra. Szuka go Policja
Prawoza darmo
08.12.2023
Sprawca wypchnięcia z tramwaju w Rudzie Śląskiej zatrzymany
Prawoza darmo
24.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Pierwsza Škoda 52T już w Pradze
04.04.2025
Skody za Tatry. W Brnie
28.03.2025
Nowa era paryskiego metra z nowymi składami MF19
Przewoźnicyza darmo
18.02.2025
Ołomuniec wycofuje tramwaje Astra i Tatra T3
Przewoźnicyza darmo
14.02.2025
MPK Kraków z kolejnymi używanymi tramwajami. Trzy GT8SU
Przewoźnicyza darmo
14.02.2025
Kijów zamówił trzy kolejne tramwaje od Tatra Yug
Przewoźnicyza darmo
08.02.2025
Grudziądz z kasą na 3 nowe tramwaje
29.01.2025
Więcej z Działu Producenci
Tramwaje Stadler Tramlink w Mediolanie. ATM modernizuje flotę
Producenciza darmo
20.02.2025
Oto TINA. Od Stadlera dla Rostocku
20.02.2025
Tramwaje Škoda debiutują w Bonn
11.12.2024
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Więcej z Działu Infrastruktura
Trwa budowa metra na Bemowie
10.03.2025
Gdańsk zawiesza linię nr 4. Kursy wykona linia nr 2
Infrastrukturaza darmo
05.03.2025
Komentarze