Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramwaje Warszawskie przygotowują trasę do stadionu narodowego

infotram
20.04.2011 22:48
0 Komentarzy
Tramwaje Warszawskie rozpoczęły przygotowania do rozbudowy nowego odcinka linii tramwajowej. W ubiegłym tygodniu został ogłoszony przetarg na jego wykonanie. Chodzi mianowicie o wykonanie remontu i rozbudowy trasy tramwajowej na odcinku o długości ok. 3 080 metrów toru pojedynczego (mtp) wraz z przystankami tramwajowymi (4 sztuki), w ciągu ul. Targowej, na odcinku ul. Białostocka –ul. Kijowska oraz w al. Zielenieckiej, od granicy pętli Zieleniecka do krawędzi torowiska w ciągu al. Waszyngtona wraz z rozjazdem w al. Zielenieckiej na skrzyżowaniu z Rondem Waszyngtona. Zakres robót obejmuje m.in.: roboty branży torowej, drogowej, elektroenergetycznej, teletechnicznej, instalacyjnej w zakresie odwodnienia torowiska i zwrotnic oraz opracowanie i wdrożenie projektów czasowej organizacji ruchu. Jest to jedno z zadań realizowanych w ramach projektu pn. „Modernizacja trasy tramwajowej Dworzec Wileński – Stadion Narodowy – Rondo Waszyngtona wraz z zakupem 30 tramwajów niskopodłogowych”, znajduje się na liście projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. W ramach projektu przewiduje się wymianę torowiska na nowoczesne o podwyższonej trwałości oraz modernizację węzłów rozjazdowych Dworzec Wileński, Kijowska, Al. Zieleniecka, przebudowę pętli tramwajowej Al. Zielenieckiej w celu poprawy obsługi Stadionu Narodowego oraz integracji różnych systemów transportu miejskiego (tramwaj – metro – kolej), modernizację sieci trakcyjnej na całej trasie, modernizację urządzeń podstacji trakcyjnych, modernizację sterowania ruchem poprzez wprowadzenie priorytetów dla tramwajów oraz przebudowę przystanków z instalacją elektronicznego systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Projekt przyczyni się do zwiększenia prędkości komunikacyjnej, skrócenia czasu podróży pasażerów o ok. 10% oraz poprawy komfortu podróżowania (tabor niskopodłogowy, poszerzone, podniesione i wydłużone przystanki, elektroniczny system informacji pasażerskiej z aktualizacją danych o odjazdach i utrudnieniach on-line). Całkowita wartość projektu to 362,34 mln zł, dofinansowanie z Unii Europejskiej wynosić ma 151,5 mln zł.
Termin składania ofert to 28 kwietnia 2011 roku. O wyborze wykonawcy zadecyduje cena oferty. Do złożenia ofert Tramwaje Warszawskie zaproszą 10 Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli liczba Wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie mniejsza niż 10, Zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu. 
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy na dzień składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, spełniają warunki dotyczące:
1. posiadania wiedzy i doświadczenia tj. Wykonawcy, którzy wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, roboty budowlane (wykonane w ramach jednej umowy lub kilku umów –zamówień) obejmujące:
a) budowę, przebudowę lub remont torowisk, obejmujących kompleksowo zakres robót torowych, w wyniku których została zbudowana lub wymieniona cała konstrukcja torowiska wraz z podbudową, odwodnieniem, zabudową torów i przystankami na łącznej długości co najmniej 1000 metrów toru pojedynczego (mtp);
b) budowę, przebudowę lub remont sieci trakcyjnej, obejmujących kompleksowo zakres robót elektroenergetycznych co najmniej 1000 mtp sieci trakcyjnej zawierającej elementy takie jak przewody, konstrukcje nośne i konstrukcje wsporcze.
2. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.     

Komentarze