Tramwaje Warszawskie ogłaszają przetarg na naprawę silników trakcyjnych do Ubootów
Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na naprawę główną silników trakcyjnych eksploatowanych w tramwajach typu 116Na i 116Na/1.
Zamówienie obejmuje łącznie 32 silniki i podzielone jest na dwie części.
Rozkład jazdy:
- Jakie rodzaje silników trakcyjnych obejmuje przetarg ogłoszony przez Tramwaje Warszawskie?
- Jakie są kluczowe wymagania techniczne dotyczące naprawy silników trakcyjnych?
- Do kiedy można składać oferty w ramach przetargu na naprawę silników tramwajowych?
Zakres zamówienia
Przetarg obejmuje naprawę główną silników trakcyjnych typu SBM 34/75-4 oraz STDa 225-4. Zamówienie podzielone jest na dwie części:
- Część 1: Naprawa 12 sztuk silników SBM 34/75-4 eksploatowanych w tramwajach 116Na/1.
- Część 2: Naprawa 20 sztuk silników (zarówno SBM 34/75-4, jak i STDa 225-4) w tramwajach 116Na i 116Na/1.
Silniki te są kluczowym elementem napędu warszawskich tramwajów, dlatego ich sprawność i bezpieczeństwo są priorytetem.
Wymagania techniczne
Silniki, które podlegają naprawie, są asynchroniczne, klatkowe, chłodzone zewnętrznie, o następujących parametrach:
- Moc znamionowa: 75 kW,
- Napięcie znamionowe: 3 × 380 V,
- Maksymalne dopuszczalne napięcie pracy przekształtnika mocy: 900 V,
- Prędkość znamionowa: 2000 obr./min,
- Praca: S1,
- Stopień ochrony: IP22.
Silniki te są zasilane z energoelektrycznych przekształtników mocy, a ich naprawa ma zapewnić ich sprawność przez kolejne 300 tys. km eksploatacji.
Zakres prac naprawczych
W ramach naprawy wykonawca zobowiązany jest do:
- Demontażu i czyszczenia silnika,
- Weryfikacji i regeneracji osadzenia łożysk,
- Wymiany uzwojeń stojana (w klasie izolacji min. 200),
- Wymiany łożysk, czujników temperatury i obrotów,
- Przeprowadzenia prób i pomiarów technicznych (w tym drgań, temperatury łożysk i rezystancji).
W razie potrzeby, możliwa będzie wymiana dodatkowych komponentów (np. wirnika, wału, pokrywy silnika) w ramach opcji, jednak każda taka decyzja musi zostać zatwierdzona przez Zamawiającego.
Termin realizacji
Naprawa ma zostać zrealizowana w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy, przy czym:
- Naprawa każdego silnika w zakresie podstawowym nie powinna trwać dłużej niż 20 dni roboczych,
- Jeśli konieczna będzie wymiana dodatkowych komponentów, termin może wydłużyć się do 30 dni roboczych.
Warunki przetargu
Zamówienie prowadzone jest w trybie podstawowym z możliwością negocjacji treści ofert. Kryterium wyboru to cena (100%).
Oferty można składać do 19 marca 2025 r. do godziny 10:00 na platformie https://tw.ezamawiajacy.pl/.
Naprawa silników trakcyjnych to kluczowy element modernizacji warszawskich tramwajów. Dzięki przetargowi Tramwaje Warszawskie zapewnią niezawodność i efektywność eksploatowanych pojazdów, co wpłynie na komfort podróży pasażerów.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze