Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramwaje Szczecińskie na zakupach. Chcą kupić do 12 niskopodłogowych wagonów i pojazd techniczny

infotram
01.07.2024 09:15
0 Komentarzy

Tramwaje Szczecińskie ogłosiły przetarg na dostawę czterech nowych dwukierunkowych, całkowicie niskopodłogowych wagonów tramwajowych.

Zamówienie obejmuje prawo opcji, a zakup ma być realizowany wraz z niezbędnym specjalistycznym wyposażeniem obsługowo–naprawczym oraz dostawą specjalistycznego pojazdu technicznego i szkoleniem pracowników Spółki.

Spis treści:

  1. Jakie są szczegółowe wymagania dotyczące niskopodłogowych tramwajów, które mają być dostarczone w ramach przetargu
  2. Jakie są etapy realizacji zamówienia na dostawę nowych tramwajów i jakie są terminy ich wykonania?
  3. Jakie kryteria oceny ofert będą brane pod uwagę w przetargu na nowe tramwaje i jakie mają one znaczenie w końcowej ocenie?
Tramwaje Szczecińskie ogłosiły przetarg na dostawę czterech nowych dwukierunkowych, całkowicie niskopodłogowych wagonów tramwajowych.
Moderus Beta w Szczecinie / foto: TS

O zamówieniu

Przedmiotem zamówienia jest dostawa czterech sztuk nowego tramwaju dwukierunkowego, przegubowego, wieloczłonowego, całkowicie niskopodłogowego, jednoprzestrzennego z dwiema kabinami motorniczego znajdującymi się po jednej na każdym końcu tramwaju, z napędem falownikowym wykorzystującym samowentylujące silniki asynchroniczne, jednego kompletu specjalistycznego wyposażenia obsługowo-naprawczego, jednej sztuki specjalistycznego pojazdu technicznego z przeszkoleniem pracowników zamawiającego oraz opcjonalnie dostawę do ośmiu sztuk tramwaju dwukierunkowego, realizowane przez wykonawcę na rzecz zamawiającego.

Zamówienie podzielono na dwa etapy:

Etap I – obejmuje: dostawę czterech sztuk tramwajów dwukierunkowych, dostawę jednego kompletu specjalistycznego wyposażenia obsługowo-naprawczego, dostawę jednej sztuki specjalistycznego pojazdu technicznego wraz ze szkoleniem pracowników zamawiającego z obsługi przedmiotowego pojazdu oraz szkolenie pracowników z obsługi tramwaju dwukierunkowego – w terminie 510 dni od zawarcia umowy nie dłużej niż do dnia 31.05.2026r. oraz przeszkolenie pracowników zamawiającego w zakresie obsługi tramwaju – w terminie do 14 dni kalendarzowych przed dokonaniem odbioru końcowego pierwszego tramwaju oraz przed odbiorem końcowym specjalistycznego pojazdu technicznego.

Etap II – obejmuje dostawę opcjonalnie do ośmiu sztuk tramwajów dwukierunkowych – – w terminie 510 dni od zawarcia umowy nie dłużej niż do dnia 31.05.2026r. – realizacja po powiadomieniu wykonawcy o skorzystaniu z prawa opcji, które planowane jest najpóźniej do dnia 28.02.2025 r.

Prawo opcji będzie przejawiać się tym, że zamawiający może zlecić dostawę maksymalnie do ośmiu sztuk tramwajów, pod warunkiem pozyskania dodatkowych środków finansowych z tym zastrzeżeniem, że wykonawcom nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do zamawiającego w przypadku, gdy zamawiający z prawa opcji nie skorzysta.

Zamawiający ubiega się o dofinansowanie zamówienia: – ze środków Unii Europejskiej na realizację „Zakupu dla Spółki Tramwaje Szczecińskie 30 wagonów tramwajowych, całkowicie niskopodłogowych, w tym 10 tramwajów dwukierunkowych – Etap I – zakup 4 szt. niskopodłogowych, dwukierunkowych tramwajów do obsługi komunikacji miejskiej w Szczecinie” w ramach działania FENX.03.01 Transport miejski; – z Krajowego Planu Odbudowy do realizacji Etapu II w ramach ogłoszonego przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych naboru w trybie konkursowym wniosków o objęcie przedsięwzięcia wsparciem w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, Komponent E: Zielona, inteligentna mobilność, Inwestycja: E1.2.1 Zeroemisyjny transport zbiorowy w miastach (tramwaje).

Doświadczenie i oferty

Wymagane jest doświadczenie. Zamawiający uzna, że wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne lub zawodowe do należytego wykonanie zamówienia, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie dostawę tramwaju dwukierunkowego, wieloczłonowego, niskopodłogowego w ilości minimum 2 (dwóch) szt. „Niska podłoga” to podłoga w części pasażerskiej w obszarze dla pasażerów stojących oraz w strefach wejściowych, której wysokość nie przekracza 355 mm od poziomu główki szyny (pgs), przy czym dopuszczalne jest wzniesienie podłogi nad wózkami na wysokość nie większą niż 530 mm od pgs. Jeżeli występują wzniesienia podłogi nad wózkami, to wejścia na te wzniesienia muszą być zrealizowane bez stopni, za pomocą pochylni o nachyleniu nie większym niż 14%. W obszarze podłogi pod siedzeniami pasażerskimi dopuszcza się występowanie podestów i dopuszcza się dostępność siedzeń pasażerskich z podestów, przy czym wysokość podestów mierzona względem podłogi w strefie nad wózkami, w ich środkowej części, nie może przekraczać 225 mm. Poza tym obszarem, wysokość podestów względem podłogi, w strefie przeznaczonej do zajmowania miejsc przez pasażerów, nie może przekraczać 265 mm. Jako strefę przeznaczoną do zajmowania miejsc przez pasażerów, należy rozumieć część krawędzi podestu, przez którą przechodzą pasażerowie chcąc zająć miejsca siedzące znajdujące się na podeście. Do powierzchni podłogi przedziału pasażerskiego przeznaczonej na miejsca stojące nie wlicza się: – powierzchni podłogi pod siedzeniami pasażerskimi i bezpośrednio przed nimi (nie dotyczy siedzeń składanych), przeznaczonej na nogi pasażerów siedzących (o szerokości równej szerokości siedzenia pasażerskiego i długości 45 cm od rzutu pionowego przedniej krawędzi siedziska na powierzchnię podłogi), powierzchnia na nogi może pokrywać się częściowo z powierzchnią pod innym (kolejnym) siedzeniem pasażerskim; – powierzchni na podestach połączonych stopniem z pozostałą podłogą. Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy dostawa jw. była wykonana w ramach jednej lub kilku dostaw/umów.

Oferty można składać do 6 sierpnia 2024 roku. Kryteria ich oceny to:

Cena – 80%,

Okres gwarancji – 5%,

Warunki techniczne – 15%. Na to kryterium składają się trzy składowe (podkryteria):

a. wózki napędowe: nie wszystkie wózki napędowe/ wszystkie wózki napędowe;

b. Liczba miejsc dla pasażera ogółem (miejsca siedzące + miejsca stojące);

c. liczba odbieraków prądu.

Komentarze