Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramwaje Śląskie wycofują wagony E1

infotram
11.03.2021 16:45
0 Komentarzy

W niedzielę, 14 marca, po raz ostatni na górnośląsko-zagłębiowskie tory wyjadą wagony E1.

Tramwaje Śląskie kończą eksploatację liniową tych wagonów.

Ostatnie kursy

Ostatnie kursy zostaną wykonane na linii nr 26, łączącej Mysłowice z Sosnowcem. Dwa wagony pozostaną w Tramwajach Śląskich. Będą wykorzystywane jako rezerwa.

Wagony E1 zostały sprowadzone 10 lat temu z Wiednia. Po przyjeździe do Polski przeszły mały remont w Zakładzie Usługowo-Remontowym Tramwajów Śląskich w Chorzowie-Batorym, gdzie zostały m.in. pomalowane w barwy przewoźnika. Na linii nr 26 zadebiutowały w październiku 2011 roku.

Historia wagonów E1

Wagony tego typu wyprodukowane zostały w latach 70-tych ub. wieku dla wiedeńskiego przewoźnika Wiener Linien GmbH & Co KG w zakładach Lohner  i Simmering-Graz-Pauker AG i są eksploatowane w stolicy Austrii do dnia dzisiejszego.

Tramwaje Śląskie wprowadziły do eksploatacji  w 2011 roku 15 tego typu wagonów po wykonanej przez ZUR adaptacji do wymagań polskich przepisów i modernizacji w zakresie wymagań własnych Spółki. Tramwaje zostały przekazane do ruchu w Rejonie nr 1 w Będzinie oraz Rejonie Nr 4 w Gliwicach. Obecnie zostały już tylko cztery.

Jest to wagon dwuczłonowy, którego pudło oparte jest na 2 wózkach napędowych i środkowym wózku tocznym, sterowany nastawnikiem z elektrycznym napędem uruchamianym ręcznym zadajnikiem jazdy. Pojemność wagonu wynosi 152 miejsca, w tym 34 miejsc siedzących.

W toku modernizacji dokonano zmian design’u ściany czołowej, zastosowano nowe tapicerowane siedzenia pasażerskie, nową wykładzinę podłogową i zmieniono oświetlenie sufitowe na świetlówki zasilane z instalacji o napięciu 24V. Dla poprawy pracy motorniczego wprowadzono wygrodzenie jego stanowiska i zamontowano urządzenie klimatyzacyjne w kabinie. Ponadto zamontowano elektroniczne tablice czołowe z numerem i kierunkiem linii.

Komentarze