Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramwaje Śląskie modernizują linię w Milowicach. Duży przetarg na nowe torowisko

infotram
15.07.2025 10:30
0 Komentarzy

Tramwaje Śląskie S.A. ogłosiły przetarg na kompleksową przebudowę torowiska i sieci trakcyjnej wzdłuż ul. Baczyńskiego w Sosnowcu. Postępowanie dotyczy wykonania prac w formule „zaprojektuj i wybuduj” dla odcinka od wiaduktu nad S-86 do pętli Milowice.

Wartość zamówienia to 8 999 037,84 PLN, a inwestycja realizowana jest w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie elementy obejmuje przetarg ogłoszony przez Tramwaje Śląskie na modernizację torowiska wzdłuż ul. Baczyńskiego w Sosnowcu?
  2. Jakie warunki muszą spełniać wykonawcy ubiegający się o realizację inwestycji i jak oceniane będą złożone oferty?
  3. W jakim trybie prowadzony jest przetarg i w jakim terminie planowana jest jego realizacja?
Zasadnicze prace modernizacyjne torowiska tramwajowego wzdłuż ul. gen. Andersa w Sosnowcu zostały zrealizowane.
Przebudowa torów w Sosnowcu/foto: TŚ

Przebudowa torowiska i sieci trakcyjnej w Sosnowcu

14 lipca 2025 roku ogłoszono sosnowieckie zamówienie dotyczące modernizacji trasy tramwajowej przy ul. Baczyńskiego – od połączenia z wcześniej zmodernizowanym odcinkiem (perspektywa 2014–2020) do końcowej pętli Milowice. Inwestycja obejmuje:

  • opracowanie dokumentacji projektowej i powykonawczej,
  • przebudowę torowiska tramwajowego (technologia podsypkowa i/lub bezpodsypkowa),
  • budowę nowej sieci trakcyjnej i infrastruktury zasilającej.

Zamówienie prowadzone jest w trybie przetargu otwartego, w pełni elektronicznie. Oferty mogą składać wykonawcy posiadający minimum 5 mln zł zdolności finansowej oraz odpowiednie doświadczenie: co najmniej 2 inwestycje torowe po 800 m, 2 sieci trakcyjne po 400 m i 2 dokumentacje projektowe o długości min. 400 m każda.

Wymagania obejmują również kadrę techniczną: projektanta drogowego, kierownika budowy oraz kierownika robót elektrycznych – wszyscy muszą wykazać się odpowiednim doświadczeniem przy podobnych inwestycjach tramwajowych. Wadium wynosi 600 000 zł.

Realizacja zadania ma potrwać 22 miesiące, a projekt finansowany jest z Funduszu Spójności.

Na oferty zamawiający czeka do 18 sierpnia 2025 r., a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
cena – 80%
jakość (okres gwarancji ponad wymagane 72 miesiące) – 20%

W ostatnich latach Tramwaje Śląskie intensywnie realizują program modernizacji infrastruktury tramwajowej w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Trwają przebudowy tras m.in. w Bytomiu, Chorzowie i Katowicach. Większość inwestycji współfinansowana jest z funduszy unijnych, a celem jest nie tylko poprawa stanu technicznego torowisk, ale także zwiększenie niezawodności i atrakcyjności transportu publicznego.

Link do SWZ: https://tram-silesia.logintrade.net/zapytania_email,203280,2218b28d11140d2a712fd33e3842e44d.html

Komentarze