Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramwaj Stadlera będzie jeździł po Poznaniu

infotram
04.12.2023 11:45
0 Komentarzy

Pierwszy z 15 zamówionych przez Kanton Sarajewo tramwajów typu TANGO NF3 produkowanych w siedleckim zakładzie Stadler Polska rozpoczął jazdy próbne na infrastrukturze miejskiej MPK Poznań.

Po zakończeniu testów i uzyskaniu homologacji Stadler rozpocznie dostawy serii nowych tramwajów do Bośni i Hercegowiny.

Testy

Testy tramwaju prowadzone we współpracy Poznańskim Instytutem Technologicznym Łukasiewicz będą trwały do końca lutego 2024. Po zakończeniu testów statycznych w zajezdni Franowo rozpoczęły się testy dynamiczne obejmujące szczegółowe sprawdzenie wszystkich systemów pojazdu w ruchu. Testowane będą między innymi układ napędowy oraz układ hamowania. W ramach prowadzonych badań przeprowadzone zostaną także testy kompatybilności elektromagnetycznej, pomiary oddziaływania na otoczenie i prawidłowa współpraca pojazdu z infrastrukturą tramwajową.

Większość jazd testowych będzie prowadzona w godzinach nocnych bez pasażerów. Niektóre przejazdy będą odbywały się również w ciągu dnia. Mieszkańcy Poznania będą mogli wtedy zobaczyć na torach żółty tramwaj z charakterystycznym zabudowanym czołem pojazdu.

Pierwszy z 15 zamówionych przez Kanton Sarajewo tramwajów typu TANGO NF3 produkowanych w siedleckim zakładzie Stadler Polska rozpoczął jazdy próbne na infrastrukturze miejskiej MPK Poznań.
Stadler Tango dla Sarajewa/foto: tadler

Tramwaj TANGO NF3 to pojazd nowoczesny i komfortowy, ale przede wszystkim bezpieczny. Czoło pojazdu zostało skonstruowane w taki sposób, że pieszy – nawet jeśli zostanie uderzony przez pojazd – nie wpadnie pod koła, tylko zostanie odrzucony. Dzięki temu nie ma ryzyka najechania na człowieka. Tramwaj posiada także wiele udogodnień, między innymi wi-fi, gniazda USB do ładowania przenośnych urządzeń oraz klimatyzację – mówi Tomasz Ścibor, kierownik projektu Sarajewo w Stadler Polska.

Poznań został wybrany na miejsce testów ze względu na rozbudowaną, specjalistyczną infrastrukturę umożliwiającą przeprowadzenie większości wymaganych prób na terenie samej zajezdni Franowo. Tor testowy umożliwiający rozpędzenie pojazdu do 50 km/h był dodatkowym atutem. Nad testami czuwa zespół inżynierów Stadlera z Poznania, Warszawy i Pragi, którzy wspólnie pracowali nad skonstruowaniem pojazdu dla Sarajewa.

Projektując tramwaj TANGO NF3 dla Sarajewa inżynierowie położyli nacisk na funkcjonalne i nowoczesne rozplanowanie przestrzeni pojazdu. W rezultacie powstał tramwaj oferujący pasażerom i personelowi obsługi wysoki komfort jazdy przy niskich kosztach eksploatacji. TANGO NF3 posiada modułową budowę, ergonomiczną kabinę motorniczego i jest w pełni klimatyzowany. Obrotowe wózki jezdne z elastyczną ramą zapewniają spokojny bieg pojazdu. Optymalne rozmieszczenie drzwi umożliwia szybką wymianę pasażerów. Konfiguracja siedzeń zapewnia odpowiedni komfort nawet na dłuższych, typowych dla Sarajewa trasach. Pojazd mieści 180 pasażerów, w tym 79 osób na miejscach siedzących. Jednokierunkowy, trójczłonowy tramwaj ma długość 31,1m, szerokość 2,4 m i wysokość 3,6 m. Jest w pełni niskopodłogowy i dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Rozwija maksymalną prędkość 70 km/h i charakteryzuje się niskim poziomem hałasu. Spełnia wszystkie wymagania norm i przepisów unijnych.

Komentarze