Tramwaj na Rakowieckiej w 22 miesiące. Warszawa ma umowę z Balzola
12 października Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z firmą Balzoa na nową trasę tramwajową w Warszawie. Na Rakowieckiej.
Linia ta pozwoli dojechać do stacji metra Pole Mokotowskie i połączy Puławską z al. Niepodległości. Przejazd z Wilanowa do metra przy Polu Mokotowskim zajmie około 15 minut, a z Dolnej – mniej niż 10 minut.
Jaka trasa na Rakowieckiej?
-„Zbudujemy około 1000 metrów nowych torów na Rakowieckiej między Puławską a Aleją Niepodległości. Przebudujemy także skrzyżowanie przy Alei Niepodległości. Tory na tej ulicy pobiegną jej północną stroną i zajmą część obecnej jezdni” – poinformowały Tramwaje Warszawskie.
Posłuchajcie co o tej inwestycji mówi Maciej Dutkiewicz rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich:
Do dyspozycji kierowców będzie dwukierunkowa jezdnia o szerokości około 6 metrów po południowej stronie. Ulica nabierze kameralnego charakteru i będzie przypominać drugą część Rakowieckiej, między al. Niepodległości a Wołoską, gdzie jeżdżą tramwaje. Prace obejmą też przebudowę i budowę oświetlenia ulicznego wraz z zasilaniem. Powstaną też cztery nowe perony tramwajowe. Nowa trasa będzie wymagała zasilania tramwajów w energię elektryczną i dlatego zostanie zmodernizowana podstacja trakcyjna przy Wiśniowej. Przebudowana zostanie też infrastruktura podziemna jak, instalacje elektryczne, sieć gazowa, wodociąg i kanalizacja.
Zielone tory, nowe drzewa
Na Rakowieckiej będą zielone tory z rozchodnikiem, a ich długość wyniesie około 500 metrów. To będą kolejne takie tory w stolicy – jest ich już ponad 33 km. Zaplanowano też zasadzenie 39 dużych drzew
Nową trasę tramwajową zbuduje firma Balzola Koszt inwestycji to 63,8 mln złotych netto. Wykonawca będzie miał 22 miesiące na budowę nowej trasy. Pierwsze 5 miesięcy wykonawca poświęci na przygotowanie projektów wykonawczych
Tak, jak w przypadku powstające trasy do Wilanowa i na Kasprzaka, tramwaj na Rakowieckiej istniał już wcześniej. Tory, dokładnie na tym samym odcinku, także na północnej części ulicy, istniały między 1927 a 1967 rokiem. Pięć linii tramwajowych jadących po Rakowieckiej tym odcinku zostało zastąpionych autobusami.
Warszawski program tramwajowy
Warszawa prowadzi największy w Polsce program inwestycji tramwajowych. W budowie jest obecnie ponad 11 km nowych tras tramwajowych – na Kasprzaka, na Gagarina i do Wilanowa.
Niedługo podpiszemy umowę na budowę podziemnej trasy do Warszawy Zachodniej. Tramwaje Warszawskie pracują nad przygotowaniem kolejnych tras – na Gocław, wzdłuż Pola Mokotowskiego, na Zieloną Białołękę i wzdłuż Modlińskiej. Powstaje też najnowocześniejsza zajezdnia tramwajowa w Polsce – na Annopolu.
Do Warszawy przybyło już 117 ze 123 zamówionych tramwajów Hyundai.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze