Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramwaj na dalszym odcinku ul. Szafera w Szczecinie zagrożony; oferty ponad budżetem

infotram
29.08.2022 17:15
0 Komentarzy

Trzy miesiące zajęła Tramwajom Szczecińskim procedura przetargowa, której przedmiotem jest przebudowa ul. Szafera (od al. Wojska Polskiego do ul. Sosabowskiego).

To dość krótki czas zważywszy na liczbę zapytań, które wpłynęły od wykonawców i odwołanie do KIO jednego z nich.

Czterech chętnych

W dniu 26 sierpnia dowiedzieliśmy się kto chce przebudować ulicę Szafera wraz z budową torowiska. Są to cztery podmioty:

  • TORMEL sp. z o.o. – Lider Konsorcjum, STANLED I sp. z o.o. – Partner Konsorcjum – cena 101 781 430,46 PLN,
  • STRABAG sp. z o.o.- cena 105 790 495,23 PLN,
  • BUDIMEX S.A. – cena 102 870 349,91 PLN,
  • ZUE S.A. – cena 123 800 000,00 PLN.

Zamawiający ma na realizację inwestycji zarezerwowaną  kwotę 90 890 923,00 PLN brutto. Oznacza to, że żadna z ofert nie mieści się w szacunkach zamawiającego. Jeśli miasto będzie chciało szybko zrealizować inwestycję będzie musiało sięgnąć z budżetu po dodatkowe środki.

Ulica i nowe torowisko

Inwestycja obejmuje część drogową – jaką jest przebudowa ulicy Szafera na odcinku od ronda Żołnierzy Polskich Misji Pokojowych ONZ (przy ul. Romera) aż do ulicy Sosabowskiego. W ramach inwestycji wybudowana ma być droga dwupasmowa dwukierunkowa wraz ze ścieżką rowerową i chodnikami. Ulica będzie przebiegała równolegle do ulicy Szerokiej. Przebudowane zostanie również skrzyżowanie ul. Żołnierskiej z ul. Sebastiana Klonowica.

Oprócz tego wykonawca będzie miał za zadanie wybudować od podstaw torowisko, które połączy tory kończące się tuż za wspomnianym rondem z torowiskiem na ulicy Żołnierskiej. Jednocześnie likwidacji ulegnie pętla Krzekowo, zlokalizowana właśnie przy tej ulicy. Dzięki temu linie tramwajowe (5 i 7) kończące dziś swój bieg na pętli Krzekowo pojadą dalej – aż do wybudowanej w pierwszym etapie przebudowy ul. Szafera – pętli „Osiedle Zawadzkiego”.  Pasażerowie w ramach budowy nowej trasy tramwajowej zyskają 3 przystanki autobusowo-tramwajowe, 1 tramwajowy i 2 zatoki autobusowe.

Jeśli miasto zdecyduje się na znalezienie dodatkowych środków i wybór najkorzystniejszej oferty, to wybrany wykonawca będzie miał 2 lata na zrealizowanie opisanych wyżej zadań.

Komentarze