Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramwaj do Mistrzejowic przedziera się przez Kraków. Kolejne zmiany

infotram
11.03.2024 11:45
0 Komentarzy

W związku z budową nowego przebiegu Sudołu Dominikańskiego w ramach projektu Tramwaj do Mistrzejowic, od 16 marca zmieni się organizacja ruchu w rejonie ulic Młyńskiej i Miechowity.

Ulica Miechowity zostanie zamknięta, a na ulicy Młyńskiej pojawią się zwężenia. Dotychczasowa przełączka na ul. Młyńskiej zostanie przesunięta na północ, w kierunku ronda Polsad.

Zmiany w ruchu   

Na połączeniu ul. Miechowity z ul. Młyńską, ruch kołowy zostanie zamknięty – objazd będzie możliwy przez ul. Stanisława ze Skalbmierza. Jednocześnie komunikacja miejska będzie kursować w tym miejscu po dotychczasowej trasie i zostanie wprowadzony ruch wahadłowy po utwardzonym poszerzeniu, dostępnym wyłącznie dla pojazdów transportu publicznego oraz budowy. 

Przystanek autobusowy “Miechowity 03” zostanie przeniesiony na skrzyżowanie ul. Bohaterów Wietnamu z ul. Młyńską.   

Nowa organizacja ruchu zostanie wprowadzona 16 marca, od godziny 5.00 rano i potrwa do sierpnia. 

W związku z budową nowego przebiegu Sudołu Dominikańskiego w ramach projektu Tramwaj do Mistrzejowic, od 16 marca zmieni się organizacja ruchu w rejonie ulic Młyńskiej i Miechowity.
Zmiana organizacji ruchu

O linii

Nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia KST IV połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema – Meissnera.

To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa PublicznoPrywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu. Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej. Partnerem Prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider konsorcjum), a Generalnym Wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia Podmiotu Publicznego za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 roku. 

Komentarze