Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramwaj do krakowskie os. Kliny. Trwają konsultacje

infotram
19.04.2025 12:30
0 Komentarzy

Tramwaj na Kliny – jak zostanie poprowadzony? Odpowiedź na to pytanie można uzyskać w czasie konsultacji społecznych, które potrwają do 9 maja.

A już 25 kwietnia w Forcie Borek drugie spotkanie konsultacyjne z mieszkańcami.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie warianty przebiegu trasy tramwajowej do osiedla Kliny zostały przedstawione podczas konsultacji społecznych?
  2. Jakie były główne obawy lub postulaty mieszkańców zgłoszone w trakcie spotkania?
  3. Jakie są planowane korzyści z budowy nowej linii tramwajowej do osiedla Kliny według przedstawicieli miasta?
Tramwaj na Kliny

Trzy warianty

Opracowano trzy warianty tras, które różnią się lokalizacją pętli końcowych oraz szczegółami przebiegu, uwzględniając m.in. ulicę Spacerową, planowane rondo przy Szkole Podstawowej nr 14 czy drogę równoległą do autostrady A4.

Wariant 1: linia tramwajowa biegnie od istniejącej pętli Czerwone Maki P+R wzdłuż ul. Bunscha i Humboldta, następnie skręca na południe w ul. Spacerową, na skrzyżowaniu z ulicami Trockiego i Działowskiego skręca na wschód, kończy się na pętli tramwajowej proponowanej w pobliżu wiaduktu którym przebiega autostrada A4 nad linią kolejową nr 94.

Wariant 2: linia tramwajowa biegnie od istniejącej pętli Czerwone Maki P+R wzdłuż ul. Bunscha i Humboldta, następnie skręca na południe w ul. Spacerową, na skrzyżowaniu z ulicami Trockiego i Działowskiego skręca na wschód, na planowanym rondzie w pobliżu Szkoły Podstawowej nr 14 skręca na południe, przekracza autostradę A4, po czym kończy się na planowanej nowej pętli w pobliżu przystanku kolejowego Kraków Opatkowice.

Wariant 3: linia tramwajowa biegnie od istniejącej pętli Czerwone Maki P+R wzdłuż ul. Bunscha i Humboldta, następnie skręca na południe w kierunku ul. Trockiego, po czym skręca na wschód w planowaną drogę klasy zbiorczej biegnącej równolegle do autostrady A4, kończy się na pętli tramwajowej proponowanej w pobliżu wiaduktu którym przebiega autostrada A4 nad linią kolejową nr 94.

Celem konsultacji jest zebranie opinii mieszkańców na temat proponowanych rozwiązań, które mają na celu poprawę dostępności komunikacyjnej osiedla Kliny. Przeprowadzone analizy oraz zebrane opinie mieszkańców i instytucji opiniujących będą stanowić podstawę do podjęcia ewentualnych dalszych prac w zakresie rozwoju układu komunikacyjnego obszaru Klinów. Szczegóły dotyczące formy konsultacji oraz dostępne materiały znajdą Państwo na stronie internetowej miasta.

Materiały merytoryczne zostaną opublikowane na stronie internetowej obywatelski.krakow.pl.

Konsultacje prowadzone będą przez Wydział Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury we współpracy z Wydziałem Dialogu, Konsultacji i Kontaktu Obywatelskiego na podstawie uchwały nr CXI/2904/18 Rady Miasta Krakowa z 26 września 2018 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy Miejskiej Kraków oraz z Krakowską Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.

Komentarze