Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramino dopuszczony do ruchu ulicznego

infotram
18.05.2010 21:38
0 Komentarzy
Po serii testów statycznych oraz dynamicznych egzemplarz Solarisa Tramino przebywający w poznańskim MPK, uzyskał od warszawskiego Instytutu Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa dokument uprawniający do poruszania się w ruchu ulicznym. To kolejny etap na drodze do realizacji zamówienia na 40 tramwajów Tramino dla Poznania.
Firma Solaris w listopadzie ubiegłego roku wygrała przetarg i podpisała kontrakt z poznańskim MPK na dostawę 40 niskopodłogowych tramwajów Solaris Tramino. Do Poznania został sprowadzony egzemplarz testowy tramwaju. Po kilkumiesięcznych testach statycznych i dynamicznych w marcu pozytywnie zakończył się kolejny etap na drodze do rozpoczęcia seryjnej produkcji tramwajów dla Poznania.
Tramino na testach (foto: K. Lesińska)Tramino na testach (foto: K. Lesińska)
W zajezdni MPK przy ulicy Głogowskiej od grudnia ubiegłego roku inżynierowie firmy Solaris prowadzili intensywne testy przedseryjnego egzemplarza Tramino. Ich kulminacją były testy dynamiczne w ruchu ulicznym, które odbywały się nocą w drugiej połowie marca. Na ulicy Hetmańskiej na specjalnie zabezpieczonym odcinku torów eksperci z Instytutu Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa (instytucja odpowiedzialna za wydawanie homologacji tramwajowych w Polsce) sprawdzali Tramino w ruchu ulicznym. W głównej mierze testy dotyczyły układu hamulcowego. Tramino zdało egzamin celująco i otrzymało „pozwolenia na jazdę po torach publicznych”–„To kolejny krok na drodze do realizacji zamówienia dla MPK Poznań”.–mówi Krzysztof Olszewski Przewodniczący Rady Nadzorczej Solaris Bus &Coach S.A. –„W najbliższych dniach pojazd przejdzie dalsze próby, które zakończą się uzyskaniem homologacji dla pojazdu na rynku polskim. Przed rozpoczęciem produkcji seryjnej sprawdzamy bardzo dokładnie każdy detal aby uniknąć jakichkolwiek błędów w produkcji seryjnej. Między innymi korzystamy z usług firmy, która eliminowała błędy konstrukcyjne w tramwajach innej marki obecnej w Poznaniu”–dodaje Krzysztof Olszewski.
Tramino na testach (foto: R. Bartkowiak)Tramino na testach (foto: K. Lesińska)
Równolegle z testami egzemplarza przedseryjnego, trwają intensywne prace związane z przygotowaniem produkcji tramwajów. W lutym bieżącego roku firma Solaris zakupiła halę produkcyjną o powierzchni 3,5 tysiąca metrów kw. w Środzie Wlkp., która zlokalizowana jest niedaleko obecnej spawalni konstrukcji stalowych dla autobusów. W hali w Środzie Wlkp. produkowane będą tzw. pudła tramwajowe, czyli stalowa część tramwaju. Z kolei końcowy etap produkcji Tramino realizowany będzie w hali na poznańskim Junikowie wynajętej od spółki Elektromontaż. W obu obiektach trwają prace adaptacyjne na potrzeby produkcji tramwajowej.
Solaris rozpoczął rekrutację na nowe stanowiska związane z produkcją tramwajów. Do końca roku firma zatrudni blisko 300 osób. Do zakładu w Środzie Wlkp. poszukiwani są przede wszystkim spawacze, a na poznańskim Junikowie zatrudnienie znajdą między innymi elektrycy, elektronicy oraz osoby na stanowiska kierownicze i inżynierskie związane z zarządzaniem procesem produkcji. Szczegóły dotyczące ofert pracy znajdują się na stronie internetowej https://www.solarisbus.pl/kariera.html .
Dostawa 40 tramwajów dla Poznania zgodnie z umową rozpocznie się w czerwcu 2011 roku i zakończy w marcu 2012.
Przypominamy podstawowe parametry techniczne Solarisa Tramino 32 LF dla MPK Poznań:
Szerokość – 2.400mm
szerokość pojedynczych wejść –  750mm            
szerokość podwójnych wejść – 1.500mm
szerokość przejście wewnątrz  – 750mm
liczba pasażerów – 229 osób

Komentarze