Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramino Brunszwik nabiera kształtów

infotram
07.04.2014 09:16
0 Komentarzy

Jak już wielokrotnie informowaliśmy na łamach InfoTram w fabryce Solarisa trwają prace przy budowie wagonów Tramino dla Brunszwiku. W marcu br. pierwszy tramwaj został połączony w całość. Wszystkie człony zostały zestawione, dzięki czemu pojazd osiągnął swoją docelową długość. Zainstalowany został też pantograf, trwał montaż siedzeń. Wcześniej zostało wykonane okablowanie wagonu. Gotowy Tramino Brunszwik nr 1 ma zostać dostarczony odbiorcy już w maju br. Będzie to pierwszy tak nowoczesny wagon w tym niemieckim mieście i przyczyni się do zniwelowania barier w korzystaniu z transportu publicznego dla osób niepełnosprawnych. Łącznie Solaris dostarczy 18 tramwajów. Każdy ma mieć 36 m długości i 2,30 m szerokości, a także 100% niskiej podłogi.

 Budowa Tramino dla Bruszwiku (foto: Braunschweiger Verkehrs AG) Budowa Tramino dla Bruszwiku (foto: Braunschweiger Verkehrs AG) Budowa Tramino dla Bruszwiku (foto: Braunschweiger Verkehrs AG) Budowa Tramino dla Bruszwiku (foto: Braunschweiger Verkehrs AG)
Przypomnijmy, że to już drugie zamówienie realizowane przez polskiego producenta dla niemieckiego klienta. Solaris jest aktualnie jedyną firmą z Polski, która może pochwalić się zamówieniami na tramwaje od naszych zachodnich sąsiadów. Tramino dla Brunszwiku będzie wagonem o tyle specyficznym, że przystosowanym do kursowania na sieci o rozstawie 1100 mm. To jedyne takie rozwiązanie na świecie. Przypomnijmy, że Niemcy zamówili w Solarisie 15 tramwajów, a następnie, opierając się tylko na przygotowanych projektach i być może obserwacjach poznańskich zdecydowali się na rozszerzenie zamówienia o trzy kolejne wagony.

Komentarze