Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trako 2011: PESA blisko Kazachstanu

infotram
17.10.2011 12:30
0 Komentarzy
Jak już informowaliśmy na łamach portalu TransInfo.pl bydgoska PESA podpisała memorandum z Pawłodarem. Dotyczy ono dostawy dwóch tramwajów oraz budowy montowni –powiedział nam podczas targów TRAKO Andrzej Ciupa, zastępca dyrektora marketingu rynków wschodnich PESY. Jeżeli polski producent zdobędzie to zamówienie może liczyć na więcej. Miasto jest bowiem zainteresowane wymianą znacznej części swojego taboru. Do wzięcia jest dostawa ponad 80 wagonów tramwajowych. Dodajmy, że po mieście kursuje dziś około 100 jednostek. Jeżeli nam się uda nawiązać współpracę z Pawłodarem to najprawdopodobniej dostarczymy tam wagony Twist, dostosowane do potrzeb tamtejszego przewoźnika –mówił nam Andrzej Ciupa. O samych wagonach Twist szerzej napiszemy już wkrótce w InfoTram. PESA jest zainteresowana również współpracą z innymi miastami Kazachstanu, m.in. Ałmatą. Rynek wschodni ma duże możliwości i bydgoski producent mocno liczy na zamówienia z tych rejonów. Wybudowanie montowni w Pawłodarze pozwoliłoby na skuteczną produkcję wagonów dla innych państw Europy Wschodniej czy Azji. PESA myśli o współpracy z Rosją, Białorusią czy Ukrainą, ale także o Uzbekistanie i Azerbejdżanie. Niewykluczona jest również dalsza współpraca z Litwą. To naturalne, że interesujemy się kierunkiem wschodnim. To bardzo ciekawy rynek i co najważniejsze z dużymi możliwościami–mówi nam Andrzej Ciupa.   
Pawłodar chce wymienić około 80 wagonów (foto: flickr.com)
Sieć tramwajowa w Pawłodarze jest obecnie największą w Kazachstanie. Wszystkie kursujące po niej wagony są jednak w bardzo złym stanie, stąd też decyzja o ich wymianie.  We flocie taborowej znaczną część wagonów stanowią KTM-5. W mieście spotkać można też KTM-8K, KTM-8KM oraz KTM-19K. Licząca ponad 100 km sieć jest obsługiwana przez 18 linii. Operatorem jest SKP Pawłodar. Co ciekawe miasto chce modernizować również infrastrukturę tramwajową. Być może wykonawcą tych remontów będzie także polska firma –Tines SA, która, podobnie jak PESA podpisała memorandum. Zakłada się, że remont sieci w Pawłodarze może potrwać nawet 10 lat.          

Komentarze