Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Torowa rewolucja w Szczecinie: Rozbierają Kolumba

infotram
28.01.2022 09:15
0 Komentarzy
Trwają prace rozbiórkowe na zamkniętych w ramach drugiej części Torowej rewolucji ulicach.

Kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej przyzwyczaili się już do wprowadzonych zmian w organizacji ruchu, a przejeżdżając ulicą Kolumba można obserwować zmieniający się każdego dnia krajobraz.

Pętla Pomorzany

W rejonie pętli na Pomorzanach trwa porządkowanie terenu i roboty rozbiórkowe. Wszystko wykonywane jest w zakresie, który nie ingeruje z liniowym ruchem tramwajów. Wzdłuż dworca PKP kontynuowana jest rozbiórka chodników, a na Nabrzeżu Wieleckim i Kolumba znika stare torowisko i płyty betonowe. Rozpoczynają się także roboty gazowe przy ul. Dworcowej oraz od ul. Nowej w kierunku Dworca Głównego.

Na najbliższe dni zadania są równie ambitne. Wykonawca zaplanował między innymi:

  • Prace branży gazowej na odcinku ul. Dworcowa/ Nabrzeże Wieleckie/ Kolumba.
  • Rozbiórki chodników wzdłuż dworca PKP – kontynuacja.
  • Rozbiórka nawierzchni torowiska z płyt betonowych na ul. Kolumba w stronę ul. J.H. Dąbrowskiego – kontynuacja.
  • Rozbiórka peronów w ciągu ul. Kolumba przy dworcu kolejowym – kontynuacja.
  • Demontaż słupów trakcyjnych – kontynuacja.
  • Demontaż obiektów małej architektury – kontynuacja.
  • Rozbiórka nawierzchni jezdni wykonanej z bruku – kontynuacja.

O ZADANIU

Zakres robót w ramach zadania „Przebudowa torowiska z trakcją w ul.: Nabrzeże Wieleckie, Nowa, Dworcowa, Kolumba, Chmielewskiego, Smolańska, al. Powstańców Wlkp. z rozbudową pętli Pomorzany w Szczecinie” obejmie:

Przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Nowa od wiaduktu kolejowego – Plac Ratuszowy – ul. Dworcowa na wysokości hotelu Novotel z dodatkową relacją pod wiaduktem”

  • przebudowa ul. Dworcowej wraz z torowiskiem tramwajowym od Nabrzeża Wieleckiego do wysokości hotelu Novotel,
  • przebudowa ul. Nowej wraz z torowiskiem tramwajowym,
  • przebudowa torowiska pod wiaduktem kolejowym,
  • budowa przystanków „wiedeńskich”,
  • zintegrowanie przestanków autobusowych i tramwajowych,
  • budowa wydzielonych miejsc postojowych,
  • przebudowa chodników oraz zjazdów,
  • przebudowa sieci trakcyjnej,
  • przebudowa oświetlenia ulicznego,
  • zmiana organizacji ruchu.

Przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Nabrzeże Wieleckie na wysokości ul. Podwale – ul. Kolumba – Chmielewskiego – Smolańska – Budziszyńska – do rozjazdów z pętlą Pomorzany”:

  • przebudowa torowiska tramwajowego na Nabrzeżu Wieleckim,
  • przebudowa ul. Nabrzeże Wieleckie od ul. Nowej do Dworcowej,
  • przebudowa ul. Krzysztofa Kolumba wraz z torowiskiem tramwajowym,
  • przebudowa ul. Zygmunta Chmielewskiego wraz z torowiskiem tramwajowym,
  • przebudowa ul. Smolańskiej do pętli Pomorzany wraz z torowiskiem tramwajowym,
  • przebudowa ul. Krzysztofa Kolumba przed dworcem kolejowym obejmuje również przygotowanie przystanku dla tramwaju dwukierunkowego,
  • budowa przystanków „wiedeńskich” tramwajowych,
  • budowa wydzielonych miejsc postojowych,
  • przebudowa chodników oraz zjazdów,
  • przebudowa sieci trakcyjnej,
  • przebudowa oświetlenia ulicznego,
  • przebudowa sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.

Przebudowę i rozbudowę układu drogowo-torowego w al. Powstańców Wielkopolskich i ul. Budziszyńskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Mieszka I do projektowanej pętli tramwajowej „Pomorzany” wraz z przebudową ul. Smolańskiej na długości projektowanej pętli tramwajowej:

  • rozbudowa pętli tramwajowej Pomorzany wraz z całą infrastrukturą,
  • przebudowa ul. Smolańską wraz z torowiskiem tramwajowym,
  • przebudowa ul. Budziszyńską na wysokości pętli Pomorzany,
  • przebudowa al. Powstańców Wielkopolskich od ul. Budziszyńskiej do wiaduktu Powstańców Wielkopolskich wraz z torowiskiem tramwajowym,
  • przebudowa torowiska tramwajowego w al. Powstańców Wielkopolskich do placu Szyrockiego,
  • remont wiaduktów Budziszyńska i Powstańców Wielkopolskich,
  • nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całym odcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo – tramwajowych,
  • budowa przystanków „wiedeńskich” tramwajowych,
  • budowa wydzielonych miejsc postojowych,
  • budowa pasów rowerowych,
  • przebudowa chodników oraz zjazdów,
  • przebudowa sieci trakcyjnej,
  • przebudowa oświetlenia ulicznego,
  • przebudowa sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.

Łącznie w ciągu dwóch lat wyremontowanych zostanie ponad 12 kilometrów toru pojedynczego, infrastruktura sieciowa chodniki, jezdnie oraz przystanki. Kontrakt na realizację zadania wartego 262 milionów złotych wygrała firma ZUE.

Komentarze