Test systemu sygnalizacji CBTC w technologii 4G LTE
Huawei i Alstom ogłosiłypozytywne zakończenie pierwszego na świecie pilotażowego wdrożenia systemusygnalizacji Communications-based Train Control (CBTC) tor ? pociąg, opartego okomunikację bezprzewodową w technologii 4G LTE.
Testy miały na celu sprawdzeniejednoczesnego przesyłu różnych typów usług: CBTC, informacji pasażerskiej itelewizji przemysłowej. Pomyślny wynik testów zapowiada duży postęp wkomercjalizacji LTE w usługach CBTC.
Alstom jest pierwszym naświecie producentem pociągów, który wykorzystał LTE do obsługi systemusygnalizacji ?Urbalis Fluence CBTC?, co rozszerzyło zakres zastosowanietechnologii LTE o łączność tor ? pociąg w metrze.
Testy rozwiązania, poprzedziłopodpisanie porozumienia pomiędzy Huawei i Alstom w kwietniu 2014. a zostałyprzeprowadzone na liniach metra we Francji w okolicach gminy Valenciennes.Huawei był odpowiedzialny za dostarczenie systemu realizującego usługitransmisji szerokopasmowej, głosowe (dyspozytorskie) dla łączności typukrytycznego oraz dokonał optymalizacji sieci. Alstom integrował dostarczonerozwiązanie Huawei z taborem metra oraz infrastrukturą torową. Przeprowadzonewspólnie testy obejmowały m.in. testy w laboratorium, badanie statyczne wpociągach, dynamiczne testy na liniach metra oraz sprawdzenie jednoczesnegoprzesyłu różnych typów serwisów.
Huawei, jako pierwszy opracowałdyspozytorski system szerokopasmowy eLTE, umożliwiający jednoczesną obsługęaplikacji multimedialnych, głosową łączność dyspozytorską oraz szerokopasmowątransmisję danych, zaspakajając tym samym rosnące wymagania branży transportukolejowego.
Dzięki rozwiązaniu eLTE firmyHuawei, operatorzy metra mogą zapewnić bezpieczeństwo ruchu pociągówwykorzystując system sygnalizacji CBTC oparty na technologii eLTE,umożliwiający jednocześnie połączenia głosowe z dyspozytorem w sytuacjachkrytycznych oraz usługi szerokopasmowej transmisji danych, takich jak przesyłstrumieni wideo z kamer monitoringu przemysłowego oraz system informacjipasażerskiej (Passenger Information System).
Dzięki technologii eLTEoperatorzy metra są w stanie znacząco zmniejszyć koszty eksploatacji ikonserwacji, a także szybko uzyskać informacje o pasażerach, co znaczniepoprawia obsługę pociągów.
Do tej pory, Huawei podpisał111 umów na sieć eLTE i wybudował 53 komercyjne sieci eLTE w ponad 30 krajach.System Huawei eLTE z powodzeniem został już wdrożony na kilku liniachkolejowych na świecie.
Rozwiązanie Huawei eLTEintegrujące usługi PIS i CCTV, zostało wprowadzone w Zhengzhou na linii metra 1jako system dwukierunkowej, niezawodnej bezprzewodowej transmisji w czasierzeczywistym pomiędzy torem a pociągiem dla usług głosowych, transmisji danychi strumieni wideo. W rezultacie poprawiła się efektywność komunikacji i obsługitej linii. Od 2013 roku, to znaczy od kiedy system zaczął działać na pierwszejlinii metra w Zhengzhou, nie zarejestrowano żadnej poważnej awarii urządzeńLTE.
Shuo Huang Railway (SHR)zmodernizował linię kolejową o długości ok. 600km, gdzie został wdrożony systemHuawei eLTE, w celu realizacji takich rozwiązań jak synchroniczne sterowaniezestawami wielu lokomotyw, bezprzewodowej transmisji danych pociąg-tor,łączność dyspozytorską oraz monitoring pokładowy. W rezultacie, Huang ShuoRailway znacznie poprawił efektywność transportu i zwiększył możliwościprzewozowe z 200 do 350 mln ton rocznie.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze