Tarcza Krystyna kończy drążenie metra na Bemowie
Tarcza TBM Krystyna kończy drążenie i układanie pierścieni tuneli metra linii M2. Wkrótce przebije się do szybu demontażowego przed stacją Bemowo. W czasie tej operacji prawy pas jezdni ulicy Górczewskiej w stronę Woli będzie zamknięty.
Trwa budowa ostatniego odcinka linii M2 na Karolin. Na przyszłej stacji techniczno-postojowej są już tory, którymi pociągi będą wjeżdżały i wyjeżdżały z elektrowozowni, czyli miejsc serwisowania składów przez pracowników Metra Warszawskiego. Docelowych kształtów nabiera nastawnia – wieża, z której dyspozytorzy będą zarządzali ruchem na STP. Coraz głębszy jest też tunel, którym pociągi wjadą na drugą linię metra.
Rozkład jazdy:
- Kiedy planowane jest przebicie tarczy TBM Krystyna do szybu demontażowego przed stacją Bemowo?
- Jakie stacje zostaną oddane do użytku na bemowskim odcinku II linii metra?
- W jakim celu zostanie zamknięty prawy pas ulicy Górczewskiej i jak długo potrwają utrudnienia?
Tarcza się przebija
Cały czas pracuje także tarcza TBM Krystyna. Przemieszcza się od stacji Lazurowa do szybu demontażowego – znajdującego się przed funkcjonującym przystankiem Bemowo. Według planu powinna przebić się przez ostatnią ścianę na swojej drodze w czwartek 22 maja. Wtedy dołączy do drugiej tarczy – Anny. Następnie obie, po rozłożeniu na części, będą wydobywane na powierzchnię.
Zamknięty jeden pas Górczewskiej
W związku z zaplanowanym przebiciem i w celu zapewnienia bezpieczeństwa w pobliżu tych prac od środy, 21 maja, od godziny 22:00 zostanie zamknięty prawy pas ulicy Górczewskiej na jezdni prowadzącej w stronę Woli, za zatoką przystanku autobusowego Klemensiewicza 01. Zaraz za placem budowy, czyli jeszcze przed skrzyżowaniem z Powstańców Śląskich, kierowcy znowu pojadą pełną szerokością Górczewskiej. Utrudnienia na jezdni potrwają do piątku, 23 maja, do godziny 6:00.
Bemowski odcinek linii M2
Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV” stanowi operację o znaczeniu strategicznym w ramach programu „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027. Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. Do użytku zostaną oddane trzy stacje: C3 Lazurowa przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Lazurowej, C2 Chrzanów przy skrzyżowaniu Rayskiego i Szeligowskiej i C1 Karolin. Za stacją C1 będą podziemne tory do budowanej stacji techniczno-postojowej. Powstała infrastruktura zapewni możliwość kompleksowej obsługi pociągów kursujących na drugiej linii metra.
Trzeci etap budowy odcinka zachodniego jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko na lata 2021-2027 i stanowi operację o znaczeniu strategicznym. Dla projektu o wartości 3 000 830 693,00 PLN przyznano dofinansowanie unijne w wysokości 1 125 000 000,00 PLN.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze