Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tak zmieni się prototypowe Tramino; sprawdzamy SWZ

infotram
14.11.2022 17:15
0 Komentarzy

Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram.pl MPK Poznań ogłosiło przetarg na naprawę główną razem z modernizacją tramwaju Solaris Tramino S100.

Sprawdzamy jak zmieni się ten pojazd.

Wymagania zamawiającego

Zamawiający wymaga, aby tramwaj po wykonanej naprawie posiadał rozwiązania techniczne identyczne lub równoważne z zastosowanymi w tramwaju referencyjnym – Solaris Tramino typ S105p, nr 545, dotyczy to w szczególności funkcjonalności i sposobu działania systemów pokładowych, rozmieszczenia urządzeń oraz interfejsów użytkownika w urządzeniach informatycznych oraz oprogramowaniu.

Tramwaj typu Solaris Tramino S100, po wykonaniu naprawy głównej z modernizacją musi być:

a. tramwajem jednokierunkowym wyposażonym w stanowisko do jazdy manewrowej do tyłu, przystosowanym do eksploatacji w zakresie temperatur od –25 stopni C do +40 stopni C, przy wilgotności względnej powietrza do 95% (przy uwzględnieniu możliwości wystąpienia chwilowej kondensacji pary wodnej).

b. przystosowanym do eksploatacji w warunkach infrastruktury torowo-sieciowej MPK – Poznań Sp. z o.o. w stopniu nie gorszym niż przed naprawą, przy założeniu, że podczas naprawy nie ulegną zmianie parametry skrajni i koniecznej przestrzeni niezabudowanej,

c. przystosowany do toczenia na tokarce podtorowej produkcji firmy KOLTECH, typ TUP 650 poprzez mocowanie zestawów kołowych w podporach. Zaproponowane rozwiązanie nie może wymagać dostosowania tokarki podtorowej będącej na wyposażeniu Zamawiającego. W celu zapoznania się z tokarką podtorową dopuszcza się przeprowadzenie wizji lokalnej,

d. przystosowany do parkowania przez dowolnie długi okres na niezadaszonym placu postojowym, e. wyposażonym w następujące urządzenia i systemy, które były zainstalowane przed naprawą (lub ich odpowiedniki zainstalowane, w miejsce urządzeń oryginalnych, w wyniku modernizacji) tzn. m.in.:

silniki trakcyjne klatkowe prądu przemiennego prod. VEM typ DKCBZ 0211-4IA

system smarowania obrzeży kół,

system ogrzewania wentylacji i klimatyzacji całopojazdowej HVAC prod. Konvekta: obejmujący przedział pasażerski 2x typ KN400 CAN OPEN i kabinę motorniczego HVAC 3103-6, podgrzewaną szybę czołową, wycieraczkę i spryskiwacz,

piasecznice zainstalowane na wózkach trakcyjnych,

oświetlenie kabiny motorniczego wykonane w technologii LED,

oświetlenie wnętrza przedziału pasażerskiego wykonane w technologii LED (podstawowe i awaryjne, o regulowanym (min. 2 stopnie) natężeniu oświetlenia, o maksymalnej wartości 500 lx), oświetlenie progów wejściowych,

wewnętrzny i zewnętrzny system monitoringu video,

system SIP – PEKA – ITS (informacja pasażerska, bilet elektroniczny, sterowanie ruchem) – zgodny z eksploatowanym aktualnie w tramwajach typu S105p (tramwaj referencyjny),

zmodyfikowany system hamulców hydraulicznych,

ręcznie rozkładaną rampę dla wózków inwalidzkich,

w kabinie motorniczego zmodyfikowaną stacyjkę (kluczyk),

regulowany podnóżek motorniczego,

pozostałe elementy wyposażenia i systemy pokładowe (zainstalowane przed rozpoczęciem naprawy głównej),

oraz dodatkowo:

zmodyfikowane monitory informacji publicznej przystosowane do współpracy z serwerem MPK – Poznań,

dwie przetwornice statyczne, współpracujące z baterią akumulatorów Hoppecke FNC 2403 HR (240Ah) lub równoważną o parametrach nie gorszych niż wyżej podanej baterii (pojemność, rezystancja wewnętrzna, rodzaj elektrolitu, gabaryty, charakterystyki ładowania i rozładowania), panele konsoli bocznej i konsoli centralnej pulpitu motorniczego ze zmodyfikowanym rozmieszczeniem aparatury (w układzie uzgodnionym z Zamawiającym),

światła zewnętrzne wykonane w technologii full LED,

gniazdo do podłączenia mikrofonu „przewodnika wycieczki” (w ramach ceny zamówienia należy dostarczyć kompatybilny mikrofon),

gniazdo AUX, do podłączenia źródła sygnału audio np odtwarzacza muzyki, przystosowane do poziomu sygnału wejściowego 1V.

W przedziale pasażerskim należy ujednolicić układ wnętrza w maksymalnym możliwym stopniu z tramwajami typu Solaris Tramino S105p.

Komentarze