Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szykują się kolejne utrudnienia w Warszawie. Będzie przebudowa torowiska tramwajowego na ul. Marszałkowskiej

infotram
23.12.2024 13:45
0 Komentarzy

Tramwaje Warszawskie sp. z o.o. ogłosiły przetarg na kompleksową przebudowę ul. Marszałkowskiej wraz z torowiskiem tramwajowym oraz infrastrukturą towarzyszącą na odcinku od ul. Widok do ul. Królewskiej w Warszawie.

Jest to jedno z kluczowych przedsięwzięć mających na celu poprawę infrastruktury komunikacyjnej w stolicy.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie są główne cele przebudowy ul. Marszałkowskiej i torowiska tramwajowego w Warszawie?
  2. Jakie kryteria muszą spełniać wykonawcy, aby zakwalifikować się do realizacji tego projektu?
  3. W jaki sposób inwestycja wpłynie na poprawę infrastruktury komunikacyjnej oraz komfort użytkowników w centrum Warszawy?
Tramwaj w Warszawie
Tramwaj w Warszawie/foto: WTP

Zakres projektu

Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmujące dwa główne etapy:

Zamówienie podstawowe – obejmujące odcinek od ul. Widok do ul. Królewskiej.

Zamówienie opcjonalne – obejmujące odcinek od ul. Królewskiej do końca tramwajowego zespołu przystankowego „Królewska”.

    Prace obejmują modernizację torowisk, przebudowę ulicy oraz instalację nowoczesnej infrastruktury technicznej. Szczególny nacisk położono na dostosowanie przestrzeni do potrzeb pieszych, rowerzystów i pasażerów tramwajów. W ramach inwestycji przewidziano:

    • modernizację torowiska w technologii bezpodsypkowej,
    • przebudowę nawierzchni ulic, chodników i ścieżek rowerowych,
    • instalację nowoczesnych sygnalizacji drogowych,
    • poprawę systemu odwodnienia i infrastruktury sanitarnej,
    • wprowadzenie zieleni miejskiej.

    Szacunkowa wartość inwestycji

    Całkowita wartość zamówienia szacowana jest na 32 699 514,77 PLN netto. Kwota ta obejmuje:

    • wartość zamówienia podstawowego – 22 098 027,61 PLN,
    • zamówienie opcjonalne – 6 336 333,06 PLN,
    • potencjalne zamówienia podobne – 4 265 154,10 PLN.

    Kryteria kwalifikacji wykonawców

    O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają wymagania dotyczące zdolności technicznej i zawodowej. Kluczowe kryteria obejmują:

    Wykazanie doświadczenia w realizacji projektów obejmujących budowę lub przebudowę torowisk tramwajowych oraz dróg klasy co najmniej Z wraz z sygnalizacją świetlną w miastach o liczbie ludności co najmniej 450 tys.

    Dysponowanie personelem z odpowiednimi kwalifikacjami, w tym kierownikiem budowy z co najmniej 24-miesięcznym doświadczeniem w prowadzeniu projektów o podobnym charakterze.

      Harmonogram i termin składania ofert

      Realizacja zamówienia planowana jest w terminie od 28 marca 2025 r. do 9 października 2025 r. Termin składania ofert mija 24 stycznia 2025 r. o godzinie 10:00, a ich otwarcie nastąpi tego samego dnia o godzinie 11:00.

      Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych. Dokumenty związane z postępowaniem dostępne są na stronie internetowej Tramwajów Warszawskich (https://tw.ezamawiajacy.pl/).

      Znaczenie inwestycji

      Przebudowa ul. Marszałkowskiej ma kluczowe znaczenie dla poprawy infrastruktury komunikacyjnej w Środmieściu Warszawy. Modernizacja wpłynie nie tylko na zwiększenie przepustowości torowisk tramwajowych, ale także na poprawę komfortu i bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu.

      Inwestycja Tramwajów Warszawskich stanowi istotny element długoterminowej strategii modernizacji transportu miejskiego w stolicy. Nowoczesne technologie i przyjazna dla użytkowników infrastruktura mają przyczynić się do poprawy jakości życia mieszkańców Warszawy oraz zminimalizowania negatywnego wpływu transportu na środowisko. Skuteczna realizacja projektu będzie ważnym krokiem w kierunku zrównoważonego rozwoju miejskiego systemu komunikacji.

      Komentarze