Szczecin: Najdłuższa linia tramwajowa będzie jeszcze dłuższa. Z Prawobrzeża prosto na plażę
Mieszkańcy Prawobrzeża w Szczecinie doczekali się bezpośredniego połączenia tramwajowego z popularnym kąpieliskiem Głębokie.
Od soboty, 28 czerwca 2025 roku, wybrane kursy linii 7 będą realizowane na nowej, wydłużonej trasie Turkusowa – Głębokie, bez konieczności przesiadek. To pierwsze takie rozwiązanie w historii tej linii i istotne usprawnienie w letnim układzie transportu publicznego w mieście.
Rozkład jazdy:
- Jakie udogodnienie wprowadzono od 28 czerwca 2025 roku dla mieszkańców Prawobrzeża w Szczecinie w ramach linii tramwajowej 7?
- W jaki sposób nowa, wydłużona trasa „siódemki” wpływa na dostępność kąpieliska Głębokie i organizację komunikacji miejskiej w sezonie letnim?
- Jakie są godziny kursowania tramwajów na nowej trasie w sezonie letnim i jakie zmiany nastąpią po wakacjach?
Na sezon letni
Nowa trasa, przebiegająca przez ul. Szafera z pominięciem pętli Osiedle Zawadzkiego, pozwoli sprawnie i szybko dotrzeć z peryferyjnych osiedli prawobrzeżnej części miasta prosto nad jezioro. Połączenie skierowane jest przede wszystkim do pasażerów wakacyjnych – osób korzystających z wypoczynku, plażowania i aktywności rekreacyjnej w rejonie Głębokiego.
Bezpośrednie połączenie będzie obowiązywać w sezonie letnim, czyli od 28 czerwca do końca wakacji:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- W dni powszednie pierwszy tramwaj z Turkusowej odjedzie o 5:45, ostatni kurs powrotny z Głębokiego zaplanowano na 20:24.
- W soboty i święta tramwaje pojadą między 10:30 a 20:30.
Po zakończeniu wakacji nowa trasa zostanie utrzymana, ale w ograniczonym zakresie – tylko w dni powszednie w godzinach szczytu: 6:45–8:00 oraz 14:00–17:00.
Długa siódemka
Wydłużenie linii 7 to kontynuacja działań miasta na rzecz zwiększenia dostępności terenów wypoczynkowych z użyciem transportu zbiorowego. Szczecin od kilku lat rozwija układ komunikacyjny w oparciu o priorytety dla tramwajów i rozszerzenie funkcji tras sezonowych. Zmiany takie jak ta mają poprawiać komfort podróżnych, ale też zwiększać atrakcyjność komunikacji miejskiej jako alternatywy dla samochodów, zwłaszcza w sezonie letnim.
Nowa trasa „siódemki” może również odciążyć inne linie i pętle przesiadkowe, zmniejszając tłok na przystankach. Dla wielu pasażerów to także symboliczny krok – Prawobrzeże zyskuje lepsze połączenia, a cała siatka tramwajowa zyskuje nowy wymiar funkcjonalności.
Więcej szczegółów można znaleźć w komunikatach Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie: https://www.zditm.szczecin.pl/pl/
Komentarze