Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szczecin inwestuje w zrównoważony transport. Ponad 177 mln zł unijnego wsparcia na rozwój sieci tramwajowej

infotram
31.07.2025 10:30
0 Komentarzy

Szczecin stawia na nowoczesny i ekologiczny transport publiczny. Władze miasta podpisały właśnie dwie umowy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na łączną kwotę ponad 177,5 mln zł dofinansowania z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS).

Środki te zostaną przeznaczone na modernizację i rozbudowę szczecińskiej sieci tramwajowej.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie konkretne korzyści dla mieszkańców przyniosą inwestycje w nowe i zmodernizowane linie tramwajowe w Szczecinie?
  2. W jaki sposób rozbudowa sieci tramwajowej może wpłynąć na ograniczenie ruchu samochodowego w mieście?
  3. Czy planowane inwestycje tramwajowe wpłyną na rozwój nowych połączeń z terenami rekreacyjnymi i obiektami sportowymi w Szczecinie?
Tramwaj w Szczecinie
Tramwaj w Szczecinie

Nowe torowiska

W wydarzeniu wzięli udział wiceministrowie infrastruktury: Arkadiusz Marchewka i Stanisław Bukowiec, którzy podkreślili znaczenie tych projektów dla poprawy jakości życia mieszkańców i zrównoważonego rozwoju miasta.

– Wspieramy transport publiczny w Szczecinie. Dzięki nowym odcinkom torowisk powstanie zintegrowany system tramwajowy, który realnie zmniejszy uzależnienie mieszkańców od samochodów – zaznaczył wiceminister Stanisław Bukowiec.

– Kompleksowa modernizacja i rozbudowa sieci tramwajowej zapewni mieszkańcom bezpieczniejszy, sprawniejszy i bardziej komfortowy transport – dodał wiceminister Arkadiusz Marchewka.

Nowa linia wzdłuż ul. Szafera

Pierwszy z projektów obejmuje przebudowę układu torowego wzdłuż ul. Szafera – od ul. Romera do ul. Sosabowskiego. Inwestycja zakłada budowę:

  • dwutorowej linii tramwajowej od skrzyżowania z ul. Romera i ul. Modrą do ul. Żołnierskiej,
  • rozjazdu i odnogi w kierunku ul. Sosabowskiego,
  • linii tramwajowej wzdłuż ul. Żołnierskiej z rozjazdem na ul. Klonowica.

Dzięki temu poprawi się dostępność komunikacyjna osiedli Zawadzkiego-Klonowica, Krzekowo, Bezrzecze i Reda, a także połączenie z Areną Szczecin i terenami rekreacyjnymi.

Przebudowa torowisk w Śródmieściu

Drugi projekt dotyczy modernizacji torowisk w centralnych dzielnicach miasta. Zakres prac obejmuje:

  • przebudowę torowisk i trakcji w al. Powstańców Wielkopolskich (do pętli Pomorzany),
  • modernizację pętli Pomorzany i podstacji prostownikowej Kolumba,
  • przebudowę torowisk na ul. Nabrzeże Wieleckie, ul. Nowej, placu Ratuszowym, ul. Dworcowej,
  • budowę dodatkowej relacji skrętnej pod wiaduktem przy hotelu Novotel.

Efektem tej inwestycji będzie usprawnienie połączenia ze Śródmieściem i Dworcem Głównym, co ma kluczowe znaczenie zarówno dla codziennych dojazdów mieszkańców, jak i dla obsługi ruchu turystycznego.

Krok ku zrównoważonej mobilności

Realizacja projektów tramwajowych w Szczecinie to przykład konsekwentnego dążenia do budowy zrównoważonego systemu transportu miejskiego, który ma zapewnić alternatywę dla ruchu samochodowego, ograniczyć emisje i poprawić komfort podróży. Unijne wsparcie z programu FEnIKS umożliwia wdrażanie rozwiązań transportowych przyjaznych środowisku i odpowiadających na potrzeby rozwijającej się metropolii.

Komentarze