Szczecin inwestuje w zrównoważony transport. Ponad 177 mln zł unijnego wsparcia na rozwój sieci tramwajowej
Szczecin stawia na nowoczesny i ekologiczny transport publiczny. Władze miasta podpisały właśnie dwie umowy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na łączną kwotę ponad 177,5 mln zł dofinansowania z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS).
Środki te zostaną przeznaczone na modernizację i rozbudowę szczecińskiej sieci tramwajowej.
Rozkład jazdy:
- Jakie konkretne korzyści dla mieszkańców przyniosą inwestycje w nowe i zmodernizowane linie tramwajowe w Szczecinie?
- W jaki sposób rozbudowa sieci tramwajowej może wpłynąć na ograniczenie ruchu samochodowego w mieście?
- Czy planowane inwestycje tramwajowe wpłyną na rozwój nowych połączeń z terenami rekreacyjnymi i obiektami sportowymi w Szczecinie?
Nowe torowiska
W wydarzeniu wzięli udział wiceministrowie infrastruktury: Arkadiusz Marchewka i Stanisław Bukowiec, którzy podkreślili znaczenie tych projektów dla poprawy jakości życia mieszkańców i zrównoważonego rozwoju miasta.
– Wspieramy transport publiczny w Szczecinie. Dzięki nowym odcinkom torowisk powstanie zintegrowany system tramwajowy, który realnie zmniejszy uzależnienie mieszkańców od samochodów – zaznaczył wiceminister Stanisław Bukowiec.
– Kompleksowa modernizacja i rozbudowa sieci tramwajowej zapewni mieszkańcom bezpieczniejszy, sprawniejszy i bardziej komfortowy transport – dodał wiceminister Arkadiusz Marchewka.
Nowa linia wzdłuż ul. Szafera
Pierwszy z projektów obejmuje przebudowę układu torowego wzdłuż ul. Szafera – od ul. Romera do ul. Sosabowskiego. Inwestycja zakłada budowę:
- dwutorowej linii tramwajowej od skrzyżowania z ul. Romera i ul. Modrą do ul. Żołnierskiej,
- rozjazdu i odnogi w kierunku ul. Sosabowskiego,
- linii tramwajowej wzdłuż ul. Żołnierskiej z rozjazdem na ul. Klonowica.
Dzięki temu poprawi się dostępność komunikacyjna osiedli Zawadzkiego-Klonowica, Krzekowo, Bezrzecze i Reda, a także połączenie z Areną Szczecin i terenami rekreacyjnymi.
Przebudowa torowisk w Śródmieściu
Drugi projekt dotyczy modernizacji torowisk w centralnych dzielnicach miasta. Zakres prac obejmuje:
- przebudowę torowisk i trakcji w al. Powstańców Wielkopolskich (do pętli Pomorzany),
- modernizację pętli Pomorzany i podstacji prostownikowej Kolumba,
- przebudowę torowisk na ul. Nabrzeże Wieleckie, ul. Nowej, placu Ratuszowym, ul. Dworcowej,
- budowę dodatkowej relacji skrętnej pod wiaduktem przy hotelu Novotel.
Efektem tej inwestycji będzie usprawnienie połączenia ze Śródmieściem i Dworcem Głównym, co ma kluczowe znaczenie zarówno dla codziennych dojazdów mieszkańców, jak i dla obsługi ruchu turystycznego.
Krok ku zrównoważonej mobilności
Realizacja projektów tramwajowych w Szczecinie to przykład konsekwentnego dążenia do budowy zrównoważonego systemu transportu miejskiego, który ma zapewnić alternatywę dla ruchu samochodowego, ograniczyć emisje i poprawić komfort podróży. Unijne wsparcie z programu FEnIKS umożliwia wdrażanie rozwiązań transportowych przyjaznych środowisku i odpowiadających na potrzeby rozwijającej się metropolii.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze