Styczeń na placu budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic
Każdy kolejny miesiąc na placu budowy nowej linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Mistrzejowic przynosi nowe etapy realizacji, a postępy są coraz bardziej widoczne.
W styczniu ekipy budowlane skupiły się m.in. na torowisku, tunelu i infrastrukturze technicznej.
Rozkład jazdy:
- Jakie korzyści przyniesie budowa tramwaju do Mistrzejowic mieszkańcom Krakowa?
- Jakie etapy budowy przewidziano w harmonogramie realizacji tej inwestycji?
- Dlaczego budowa tej linii tramwajowej jest realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP)?
Postęp prac
– Każda nowa trasa komunikacyjna w Krakowie jest dla mieszkańców bardzo ważna. Tramwaj do Mistrzejowic to jest zadanie niezwykle istotne dlatego, że komunikuje ogromną ilość mieszkańców Nowej Huty i Mistrzejowic z centrum miasta. Realizowany jest na odcinku 4,5 km na żywej tkance miasta. To wszystko sprawia, że jest to zadanie niezwykle społecznie wrażliwe i drażliwe. To jest inwestycja, która powinna każdemu podróżującemu skrócić czas wyprawy do Krakowa o 12 minut – powiedział Stanisław Kracik, zastępca prezydenta Krakowa.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zobacz reportaż z placu budowy:
Budowa nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic w Krakowie to kluczowa inwestycja mająca na celu usprawnienie komunikacji miejskiej. Nowa trasa o długości około 4,5 km połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema i Meissnera, co pozwoli skrócić czas dojazdu do centrum miasta o około 12 minut.
Warto podkreślić, że jest to pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Partnerem prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska sp. z o.o., a generalnym wykonawcą – Gülermak sp. z o.o.
Komentarze