Stadler zbuduje osiem tramwajów dwusystemowych CITYLINK dla duńskiego Aarhus
Stadler podpisał umowę na dostawę ośmiu tramwajów dwusystemowych CITYLINK dla miasta Aarhus w Danii. Nowe pojazdy, wyposażone w baterie trakcyjne, będą mogły kontynuować jazdę nawet w sytuacji oblodzenia sieci trakcyjnej, co zapewni ciągłość ruchu w trudnych warunkach zimowych.
Kontrakt obejmuje także opcję na dodatkowe dwanaście pojazdów oraz zarządzanie zapasami części zamiennych.
Rozkład jazdy:
- Jakie korzyści dla pasażerów i systemu transportowego Aarhus mają przynieść nowe tramwaje dwusystemowe CITYLINK wyposażone w baterie trakcyjne?
- W jaki sposób konstrukcja CITYLINK odpowiada na wymagające warunki klimatyczne i potrzeby zróżnicowanej infrastruktury Aarhus?
- Jaką rolę pełni projekt CITYLINK w umacnianiu pozycji Stadlera jako lidera w segmencie tram-train na rynku europejskim?
„Wspólna wizja zrównoważonej mobilności”
Podpisana 2 grudnia umowa stanowi kontynuację wieloletniej współpracy między Aarhus Letbane a Stadlerem. Wcześniej producent dostarczył do tamtejszej sieci lekkiej kolei zarówno tradycyjne tramwaje, jak i tram-trajny. Nowe CITYLINK-i, które powstaną w zakładach Stadler Valencia, to kolejny krok Aarhus w kierunku nowoczesnego, przyjaznego środowisku transportu publicznego.
– Ta umowa odzwierciedla naszą wspólną wizję zrównoważonej mobilności. Razem z Aarhus Letbane tworzymy rozwiązania, które czynią transport publiczny bardziej atrakcyjnym i dostępnym dla wszystkich. Dzięki CITYLINK wspieramy Aarhus na drodze do inteligentnego, ekologicznego i w pełni zintegrowanego systemu transportowego, odpowiadającego zarówno na dzisiejsze potrzeby, jak i wyzwania przyszłości – powiedział Iñigo Parra, prezes Stadler Valencia.
Zadowolenia nie kryje również strona zamawiająca.
– Dodatkowe pociągi wzmacniają rolę lekkiej kolei jako kluczowego połączenia między Aarhus a obszarami podmiejskimi. To zgodne z naszą wizją niezawodnego i efektywnego transportu dla całej Jutlandii Wschodniej – punktualnie, za każdym razem. To ogromna korzyść dla pasażerów i regionu – podkreśliła Mie Krog, przewodnicząca rady Aarhus Letbane.
Idealne do trudnych warunków i różnorodnych tras
CITYLINK to pojazdy zaprojektowane specjalnie z myślą o wymagających warunkach klimatycznych Aarhus. Dzięki bateriom trakcyjnym są w stanie:
- oszczędzać energię podczas jazdy,
- jechać całkowicie autonomicznie w przypadku oblodzenia sieci trakcyjnej.
Ich hybrydowy charakter oraz zdolność do poruszania się zarówno po torach tramwajowych, jak i kolejowych, sprawiają, że pozwalają zmniejszyć liczbę przesiadek i zwiększyć atrakcyjność transportu publicznego.
Każdy czteroczłonowy pojazd pomieści 324 pasażerów, w tym 152 siedzących (w tym 16 siedzeń składanych). Przestrzeń została zaprojektowana tak, by zapewniać komfort, elastyczność i zgodność z celami Aarhus w zakresie zrównoważonego rozwoju.
W pełni dostępne dla wszystkich pasażerów
CITYLINK kładzie duży nacisk na dostępność i integrację. W konstrukcji przewidziano:
- wysuwane stopnie w obu końcach pojazdu,
- dwa miejsca na wózki inwalidzkie w każdym końcowym członie,
- niemal całkowicie niską podłogę ułatwiającą poruszanie się po wnętrzu.
Pojazdy spełniają wszystkie obowiązujące normy PRM, co czyni je rozwiązaniem przyjaznym dla osób z ograniczoną mobilnością, seniorów czy rodziców z wózkami.
Wzmocnienie pozycji lidera rynku tram-train
Dzięki realizacji projektu w Aarhus firma Stadler umacnia swoją pozycję lidera w segmencie tram-train. CITYLINK został opracowany tak, aby oferować komfortową, niezawodną i atrakcyjną alternatywę dla transportu samochodowego, zachęcając mieszkańców do częstszego korzystania z komunikacji miejskiej. To kolejny przykład odpowiedzialnego podejścia Stadlera do rozwijania rozwiązań transportowych łączących miasta i regiony w sposób zrównoważony i efektywny.






Komentarze